اخبار سبزوار پيام : حوادث


اخبار » حوادث / تاریخ خبر: 2 آبان 1395 / کد مطلب: 11447 / نظرات: 0


عملیات کاهش دبی آب در قنات دچار سانحه سبزوار آغاز شد


 فرماندار سبزوار گفت: عملیات کاهش دبی آب در قنات و چاه دچار سانحه روستای کسکن بخش مرکزی سبزوار به منظور یافتن مفقودین از صبح یکشنبه آغاز شد.
احمد برادران در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: افزایش حجم خروجی آب به 170 لیتر در ثانیه عملیات جست وجو و نجات را با مشکل مواجه کرده بود.
وی اظهار کرد: عملیات حفاری چاه در محل حادثه به پایان رسید و همزمان عملیات پمپاژ برای کاهش میزان دبی آب در قنات آغاز شده است.
وی گفت: تیم های حفاری و پمپاژ آب با سرعت در حال فعالیت هستند تا هرچه سریعتر زمینه برای انجام عملیات جست و جو و نجات مفقودان این حادثه فراهم شود.
برادران افزود: پس از کاهش میزان دبی آب قنات، 10 مقنی با نظارت جهاد کشاورزی سبزوار برای عملیات جست و جوی مفقودان وارد چاهها می شوند.
وی اظهار کرد: همزمان سرهای چند چاه در طول مسیر قنات نیز برداشته می شود تا بتوان با ارسال دوربین های مخصوص به درون آن، به جست و جوی مفقودان پرداخت.
27 مهر ماه 6 مقنی برای لایروبی مسیر قنات واقع در محدوده روستای کسکن شهرستان سبزوار به درون چاه 160 متری رفتند که در پی ریزش دیواره ها به داخل چاه سقوط کردند.
از این تعداد 2 نفر با رساندن خود به دهانه های خروجی قنات نجات یافتند.
علاوه بر آن 2 نفر از ساکنان محلی نیز برای نجات افراد باقیمانده وارد قنات شدند که به علت ریزش قنات یک نفر از آنان مفقود شد.
عملیات نجات و پیدا کردن مفقودان همچنان ادامه دارد.ایرنا/101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.