اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 آبان 1395 / کد مطلب: 11493 / نظرات: 0

عضو مجلس خبرگان رهبری:


رسانه ها وظیفه حراست از عاشورا را بر عهده دارند


رسانه ها وظیفه حراست از عاشورا را بر عهده دارند  نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن با استفاده از رسانه های خود به دنبال رواج خرافات در بین جوانان و تغییر اعتقادات آنان است،لذا رسانه های متعهد، ارزشی و انقلابی وظیفه اطلاع رسانی در جهت حفظ و حراست از قیام عاشورا را بر عهده دارند.
 آیت الله حسن عالمی در همایش عاشورا، وقف و رسانه افزود: رسانه ها با تولید محتوا، اخبار، تصاویر، فیلم، محصولات هنری واطلاع رسانی درست، باعث ماندگاری ابعاد مختلف این قیام در اذهان مسلمانان می شوند.
وی ادامه داد: اهل بیت(ع)، اسرای کربلا و افرادی که این حادثه را از نزدیک مشاهده کرده اند، از مهمترین گزارشگران حادثه عاشورا هستند.
عضو مجلس خبرنگان رهبری عنوان کرد: در دوران پس از قیام عاشورا، امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) بیشترین نقش در اطلاع رسانی ابعاد این حادثه داشتند.
وی گفت: در آن دوران اسرا و افراد بازمانده از حادثه کربلا جریان رسانه ای وسیعی را برای اطلاع رسانی درست این حادثه ایجاد کردند تا یزدیان نتوانند حقایق مهم این حادثه را تحریف کنند.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: اگر امام حسین( ع ) در آن دوران قیام نمی کرد تنها نمادی از دین رسول خدا باقی می ماند.
وی، حراست از معروفات و مبارزه با منکرات را مهمترین دلیل برای قیام امام حسین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری با عقاید انحرافی سعی داشتند تا این قیام را یک حرکت ضد دینی نشان دهند و افشاگری های امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و امام محمد باقر در دوران باعث شد تا قیام به خوبی برای مردم معرفی شود.
آیت الله عالمی گفت: در طول تاریخ بیش از 70 جلد کتاب با عناوین مختلف در زمینه وقایع، حقایق و ابعاد مختلف قیام عاشورا توسط تاریخ نگاران و گزارشگران بزرگ نوشت شده است.منبع ایرنا
102/





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.