اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 آبان 1395 / کد مطلب: 11494 / نظرات: 0


یادواره اولین شهید مدافع حرم سبزوار برگزار شد


یادواره اولین شهید مدافع حرم سبزوار برگزار شد  یادواره اولین شهید مدافع حرم سبزوار روز پنجشنبه با حضور مسئولان، روحانیان، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در جایگاه نماز جمعه شهر روداب سبزوار برگزار شد.
 امام جمعه شهر روداب سبزوار در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره اولین شهید مدافع حرم سبزوار به نام رضا دامرودی گفت: شهیدان مدافع حرم حضرت زینب (س) در راه امنیت ملی کشور به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام اسماعیل کیانی مقدم افزود: جنگ در جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی حفاظت از اسلام و انقلاب اسلامی و دفاع از حرم اهل بیت (ع) است و قدرت جریان مقاومت مرهون رشادت رزمندگان و شهدای مدافع حرم است.
وی اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا باعث زنده ماندن یاد این عزیزان و ترویج روحیه شهادت طلبی در جامعه می شود و ادامه راه نقلاب متکی به آن است.
یک استاد دانشگاه نیز در این مراسم گفت: شهدای مدافع حرم درجهاد فرهنگی جان پاک خود را از دست داده اند و در اوج هجمه فرهنگی غرب به مقابله استکبار می روند.
حجت الاسلام مهدی جلالیان افزود: شهدای مدافع حرم با از خودگذشتگی از بی‌حرمتی دوباره به اهل بیت (ع) جلوگیری می کنند و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) می جنگند.
این فعال فرهنگی اظهار کرد: حضور مدافعان حرم در کشور سوریه جنگی پیشگیرانه است تا از نفوذ استکبار و گروههای تکفیری به مرزهای کشور و سایر کشورهای اسلامی جلوگیری شود.
در این مراسم همچنین از نرم افزار از عشق تا دمشق با محوریت زندگی نامه شهید رضا دامرودی رونمایی شد.
یادمان شهید مدافع حرم رضا دامرودی نیز در زادگاهش روستای دامرود بخش روداب با حضور مسئولان و خانوداه معظم شهید به بهره برداری رسید.
دهیار روستای دامرود درباره احداث این یادمان گفت: این یادمان از محل اعتبارات دهیاری با هزینه 160 میلیون ریال ساخته شد.
شهید رضا دامرودی اولین شهید بسیجی مدافع حرم سبزوار است که چهارم محرم 1437 قمری در منطقه حسکه سوریه به شهادت رسید. ایرنا
102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.