اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 آبان 1395 / کد مطلب: 11497 / نظرات: 0

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی سبزوار


آسیبهای نبود سنجش وضعیت فرهنگی در سبزوار احساس می شود


 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی سبزوار گفت: در این شهر به رغم وجود شاخص های فرهنگی، سنجش وضعیت فرهنگی و اجتماعی که اولویت طرح های فرهنگی را مشخص کند، وجود ندارد.

مهدی مقصودی افزود: هم اکنون اجرای امور فرهنگی بر اساس شناخت فردی و سلایق شخصی مدیران انجام می شود.
وی اظهار کرد: در سنجش فرهنگی اولویت های فرهنگی مشخص می شود و کار فرهنگی با نگاه عالمانه، علمی و نگاه به آینده انجام شود.
وی اظهار کرد: تدوین یک تقویم فرهنگی و شاخص های سنجش حوزه اجتماعی و فرهنگی در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار تصویب شد که به دلیل مشکلات مالی اجرایی نشد.
وی درباره فعالیت های فرهنگی شورای اسلامی سبزوار نیز گفت: در چهارمین دوره شورا 72 جلسه کمیسیون فرهنگی برگزار شد که از مجموع جلسات سه دوره گذشته شورای شهر بیشتر است.
مقصودی برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم سبزواری، ابوالفضل بیهقی، نمایشگاه توانمندی های رسانه ای و رونمایی از هفت اثر نویسندگان سبزواری از برنامه های فرهنگی تثبیت شده در این دوره است.
وی اظهار کرد: همچنین شورای اسلامی شهر سبزوار در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی و حمایت و معرفی آثار هنرمندان سبزواری طرحی مصوب کرد که 100 جلد کتاب از آثار هنرمندان سبزواری را خریداری و به مراکز فرهنگی و هنری اهدا کند.
مقصودی در باره عملیات ساخت فرهنگسرای آزادگان در سبزوار گفت: احداث این فرهنگسرا با مشارکت ستاد آزادگان کشور و مدیریت شهرداری است که با وجود کلنگ زنی در اردیبهشت 94 هنوز برای ساخت آن اقدامی نشده است.
وی با اشاره به اینکه مسایل فرهنگی در سبزوار مظلوم واقع شده است، افزود: از سال 74 تا کنون هیچ کتابخانه دولتی در سبزوار احداث نشد و در تنها فرهنگسرای شهرستان نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر شد.
مقصودی گفت: با مصوبه این شورا 20 میلیارد ریال برای توسعه فعالیت های فرهنگی در سبزوار در سال جاری اختصاص یافته است.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.