اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 10 آبان 1395 / کد مطلب: 11524 / نظرات: 0


رئیس‌جمهور وزیری معرفی کند که از فساد ۸۰۰۰ میلیاردی چشم‌پوشی نکند/ اعضای هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان استعفا کنند


 مدیرکل پیشین آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه اعضای هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان باید عذرخواهی کرده و استعفا کنند گفت: اگر رئیس‌جمهور از اتفاقات این صندوق ناراحت است چرا وزیری را معرفی نمی‌کند که ریشه این اتفاقات را دربیاورد.

احمد فتحی مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص اتفاقات صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: موضوعات مطرح شده در خصوص صندوق ذخیره را می‌توان از دو منظر مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به نخستین مورد، افزود: سؤال اصلی مربوط به آنهایی است که دست‌اندرکار اصلی این صندوق بودند و به عنوان هیأت امنای صندوق ذخیره، امین فرهنگیان بودند؛ مدیر عامل این صندوق به نوعی در فرع قرار دارد.

فتحی با بیان اینکه سؤال اصلی در موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان باید متوجه افراد اصلی باشد، خاطرنشان کرد: اصل قضیه این است افرادی که در هیأت امنا پذیرفته شده‌اند، امین جامعه فرهنگیان کشور هستند و باید در راستای اعتلای این جامعه فعالیت کنند؛ ذهن‌ها متوجه فرع قضیه نباشد تا این غده چرکین باقی نماند.

وی افزود: آنها باید به عنوان امین جامعه فرهنگیان پاسخگوی موضوعات پیش آمده باشند تا برای افراد بعدی که در این صندوق فعالیت می‌کنند، مشکلی به وجود نیاید و دوباره فردی در هیأت امنا نباشد که مشکلات کنونی باقی بماند.

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به دومین موضوع در خصوص مشکلات به وجود آمده صندوق ذخیره فرهنگیان، تصریح کرد: دومین موضوع مربوط به خود فرهنگیان هم هست؛ چرا ساکت بودند و حساس نبودند و چیزی نگفتند و چرا به عنوان یک عضو صندوق به رفتار خودتان نقد نداشتید و پیگیر موضوعات نبودید.

فتحی با بیان اینکه فرهنگیان با توجه به اینکه فرهیخته هستند چرا گول شعارها را می‌خورند، افزود: اگر رئیس جمهور از اتفاقات صندوق ذخیره فرهنگیان ناراحت است که باید باشد، چرا وزیری را معرفی نمی‌کند که ریشه این اتفاقات را دربیاورد. این آقایی که معرفی کرده‌ است را دفعه قبل هم معرفی کرد و مجلس هم رأی نداد و ساختار آموزش و پرورش را نمی‌داند.

وی ادامه داد: جامعه فرهنگیان، جامعه کمی نیستند و نقش اساسی در کشور دارند، لذا با معرفی این وزیر به مجلس، به فرهنگیان جسارت می‌شود و حق فرهنگیان نیست که این طور با آنها رفتار شود.

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه این موضوعات صندوق متوجه افرادی است که مسئولیت اصلی را داشتند و آنها الزام به پاسخ گویی هستند، اظهار کرد: رسانه‌ها هم باید افکار را به سمتی ببرند که این افراد نقد به خودشان داشته باشند و در رفتار آینده این تجربه تلخ تکرار نشود.

وی افزود: چه توجیهی برای این کوتاهی دارند و چرا ابزار نظارتی نداشتند که نظارت کامل بر عملکرد صندوق ذخیره داشته باشند؟

فتحی با بیان اینکه آن فردی که در هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان بود باید بیاید و عذرخواهی کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این عدد درشتی که از فساد در صندوق ذخیره صحبت آن است به سرنوشت اتفاقات قبلی مبتلا نشود، زیرا باید به سمت اصلاح جامعه حرکت کنیم.

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان کرمان گفت: کمترین کار این است که اعضای هیأت امنا صادقانه استعفا دهند و عذرخواهی کنند یعنی این صداقت را داشته باشند بیایند و از جامعه کشور و همچنین فرهنگیان عذرخواهی کنند.فارس/101






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.