اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 آبان 1395 / کد مطلب: 11539 / نظرات: 0


90 درصد ناباروری ها قابل درمان هستند


رییس نهمین کنگره تازه های باروری و ناباروری و اولین کنگره ناباروری مردان گفت : بیش از 90 درصد ناباروری ها قابل درمان هستند، یکسری در مراحل اولیه بدون دارو بوده و مقداری با داروهای ساده و گروهی دیگر با جراحی و نهایتا حدود 30 درصد آنها با روش های ART قابل درمان هستند.
دکتر سیدجلال حسینی افزود: کنگره باروری و ناباروری به مدت 9 سال است با موضوعات بهداشت باروری برگزار می شود و موضوع بسیار مهمی است که به جمعیت کشور متصل است.
رییس مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بهداشت باروری از یک طرف دیگر هم به فرزند سالم خانواده سالم وصل است و امسال به دلیل پراهمیت بودن، به دو مبحث جمعیت و جمعیت سالم پرداخته ایم .
این فلوشیپ تخصصی ارولوژی ترمیمی تاکید کرد: علت اینکه امسال به مبحث جمعیت ناباروی مردان پرداخته ایم این است که بحث باروری جزء سیاست های کشوری قرار گرفته و از دیدگاه های مختلف مردمی، علمی و اجتماعی مطرح است.
حسینی بیان کرد: متاسفانه در کشور ما هنوز یک نگاه سنتی وجود دارد و همیشه تقصیر ناباروری برگردن خانم ها انداخته می شود در صورتی که ناباروری در زوجین 50 در 50 است و ما باید این نگرش به سمت خانم ها را اصلاح کنیم .
وی افزود: محور اصلی ما در کنگره نهم بحث ناباروری مردان خواهد بود و در بخش جمعیت هم سعی کرده ایم از صاحب نظران کشورهای همسایه دعوت به حضور کنیم .
حسینی گفت: بیماری های سیستمیک مانند دیابت، نکوس، رماتیسم و... نقش بسیار مهمی در ناباروری مردان دارند .
وی افزود: موضوع دیگر بحث شیوع انواع سرطان ها است که طی سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است و افراد برای درمان اکثرا تحت درمان های شیمیایی و رادیوتراپی قرار می گیرند که باعث ناباروری می شود و در نتیجه باید برای حفظ باروری از فریز کردن تخمک و اسپرم استفاده کرد که در آینده بتوان صاحب فرزند شد.
وی گفت: یکی دیگر از بحث های مهم در این همایش ملاحظات اخلاقی-اجتماعی است که زوج نابارور بخصوص مرد نابارور چه دیدگاهی به ناباروری دارد و ما باید به چه افرادی اجازه دهیم که برای فرزنداوری اقدام کنند؛ همچنین موضوع حاملگی هایی مطرح می شود که منجر به سقط جنین می شود و این که نقش اقایان در این میان چیست.
به گفته دکتر حسینی، این کنگره دارای ١٥امتیاز بازاموزی مداوم برای متخصصان اورولوژی . زنان و زایمان، پزشکان عمومی و .... میباشد ، همچنین هزینه ثبت نام درکنگره فوق براساس سامانه مداوم بوده و هزینه ثبت نام جهت متخصصان اورولوژی با ٥٠درصد تخفیف منظور شده است .
اولین کنگره ناباروری مردان در تاریخ ٢٦ لغایت ٢٨ آبان در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی با حضور سخنرانان مدعو داخلی و خارجی برگزار می شود .
علاقمندان جهت اطلاعات بیشتر شماره تلفن ٨٨٢٤٩٧٧٥ ویا به ادرس سایت irhrc2016.ir مراجعه نمایند .ایرنا/101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.