اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 آبان 1395 / کد مطلب: 11546 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار:


اختصاص هفت میلیارد ریال برای توسعه شهرکهای صنعتی سبزوار


فرماندار ویژه سبزوار گفت: امسال هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و ماده 180 برای توسعه شهرکهای صنعتی این شهرستان اختصاص یافت.
احمد برادران  افزود: ظرف 2 سال گذشته نیز 20 میلیارد ریال برای اجرای طرحهای عمرانی شامل خط لوله گاز، استقرار ایستگاه آتش نشانی، حفر چاه و ساخت مخزن آب، آسفالت معابر و ایستگاه تقلیل فشار گاز در شهرکهای صنعتی شماره یک و 2 سبزوار هزینه شده است.
وی ادامه داد: شرایط و تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی شماره 2 سبزوار فراهم شده که در این جهت 30 قرارداد ساخت واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال حدود هزار نفر در این مجموعه با سرمایه گذاران منعقد شد.
فرماندار سبزوار گفت: هم اینک 13 واحد صنعتی در این شهرک با پیشرفت 50 درصد در حال ساخت است که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال 500 نفر در شهرستان فراهم می شود.
وی افزود: 50 واحد صنعتی در شهرکهای شماره یک و 2 سبزوار مشغول فعالیت هستند که زمینه اشتغال حدود هزار و 500 نفر را فراهم کرده اند.
او ادامه داد: 11 واحد صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی نیز در این 2 شهرک فعال است که زمینه برای جلوگیری از خام فروشی این محصولات را فراهم می کند.
برادران گفت: بر اساس آمارهای شرکت شهرکهای صنعتی 31 واحد صنعتی در شهرک شماره یک سبزوار نیمه تعطیل بوده و با ظرفیت کمتر از 50 درصد فعالیت می کنند که مهمترین دلیل مشکلات آنها نبود مدیریت و اختلافات داخلی است.
وی افزود: در همین راستا نشستهایی با مسئولان این واحدها گذاشته شد تا مشکلات آنها بررسی و زمینه برای فعال شدن این واحدهای صنعتی فراهم شود.
فرماندار سبزوار مهمترین مشکل شهرکهای صنعتی را نبود تصفیه خانه عنوان و بیان کرد: طرح مطالعات و جانمایی زمین این طرح توسط مشاور در دست اجرا و امید است با اتمام این طرح و تامین اعتبار مناسب زمینه برای اجرای آن فراهم شود.
وی همچنین به مشکل نبود تلفن در شهرک صنعتی شماره 2 سبزوار اشاره و بیان کرد: در این زمینه پیگیری شد تا هرچه سریعتر تجهیزات مورد نیاز برای اتصال شهرک به شبکه مخابرات فراهم شود.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.