اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 آبان 1395 / کد مطلب: 11565 / نظرات: 0


90 درصد مردم ایران فعالیت ورزشی منظم ندارند


 
نایب رییس فدارسیون پزشکی ورزشی کشور با بیان اینکه 90 درصد مردم کشور به طور منظم فعالیت بدنی ندارند، گفت: برای حفظ سلامتی باید سه بار در هفته در برنامه های منظم ورزشی شرکت کرد.
لاله حاکمی در آغاز به کار همایش آموزشی نسخه نویسی ورزشی و نقش ورزش در کنترل و درمان دیابت در یزد افزود: آمار مبتلایان به دیابت در کشور رو به افزایش است و انجام فعالیت های بدنی منظم و مستمر از بروز دیابت جلوگیری یا حداقل ابتلاء به این بیماری را به تاخیر می اندازد.
وی تصریح کرد: برای پیشگیری از دیابت و عوارض آن باید فعالیت بدنی و تحرک ورزشی منظم بین 150 تا 250 دقیقه در در برنامه شهروندان قرار گیرد.
حاکمی ادامه داد: فعالیت های فیزیکی باید از کودکی در جامعه نهادینه شود زیرا موجب پیشگیری از بسیاری بیماری ها می شود.
وی افزود: افراد مبتلا به دیابت یا هر بیماری دیگر باید قبل از آغاز برنامه ورزشی در زمینه نوع ورزش و زمان آن با پزشک خود مشورت کنند.
مدیر مرکز تحقیقاتی، درمانی دیابت یزد هم در این همایش، الگوی زندگی ماشینی یا سبک زندگی امروزی، بی تحرکی، چاقی، تغذیه نامناسب، ژنتیک و غذاهای پرکالری و کم فیبر را از دلایل اصلی ابتلا به دبایت بیان کرد.
سیدمحمدرضا آقایی نقش ورزش را در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها به ویژه دیابت مهم دانست، گفت: همه باید به این باور برسیم که برای کنترل بیماری ها می توان از انواع فعالیت های ورزشی بهره گرفت.
در این همایش دو روزه بیش از یکصدنفر از پزشکان عمومی و کارکنان مراکز بهداشت و درمانی استان یزد حضور دارند که در زمینه ورزش و نقش آن در پیشگیری و درمان بیماری دیابت بحث و تبادل نظر می کنند.
22 درصد جمعیت بالای 40 سال استان یزد دیابت دارند که این آمار ضرورت برنامه ریزی برای کنترل عوامل بروز این بیماری و فعالیت های جسمانی برای کاهش عوارض و تاخیر در ابتلاء به این بیماری را دو چندان کرده است.
استان یزد یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت دارد.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.