اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 16 آبان 1395 / کد مطلب: 11575 / نظرات: 0


75 درصد شبکه توزیع آب روستایی داورزن فرسوده است


مدیر امور آب و فاضلاب روستایی داورزن گفت: از مجموع 340 کیلومتر شبکه توزیع آب شرب روستایی این شهرستان 75 درصد آن فرسوده بوده و نیاز به تعویض و بازسازی دارد.
محمدرضا حقانی افزود: امسال 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای بازسازی و تعویض این شبکه فرسوده اختصاص یافت.
وی منابع تامین آب روستاهای داورزن را شامل 12 حلقه چاه ذکر و بیان کرد: برای تقویت تامین این منابع آبی و خطوط انتقال آب 10 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی به این بخش اختصاص یافت.
او ادامه داد: ساخت مجتمع آبرسانی سربداران، زرد کوهی و بیزه - مزینان نیز از طرحهای در دست اجرا در داورزن هستند که برای تکمیل نیازمند 190 میلیارد ریال اعتبار است.
وی گفت: امسال 25 میلیارد ریال برای تکمیل این سه طرح از محل اعتبارات استانی و ملی اختصاص یافت که تاکنون 12 میلیارد ریال آن محقق شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی داورزن افزود: همچنین این اداره 9 میلیارد ریال برای اجرای طرحهای آبرسانی شهرستان به پیمانکاران دیون دارد.
وی ادامه داد: هشت میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ماده 180 و تملک دارایی استانی برای اجرای طرحهای آبرسانی و نگهداری از تاسیسات آبرسانی داورزن اختصاص یافت.
حقانی گفت: تنها چهار روستای بیزه، کایف، فشتنق و زردکوهی از توابع بخش مرکزی داورزن به دلیل قرارگیری در منطقه کوهستانی از مزایای شبکه آبرسانی بهره مند نیستند.
وی افزود: برای اجرای شبکه آبرسانی به این چهار روستا طرح ساخت مجتمع زردکوهی در دست اجراست که امسال یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای آن اختصاص یافت.
11 هزار و 500 مشترک در 34 روستای شهرستان داورزن با هفت هزار خانوار از مزایای شبکه آبرسانی بهره مندند.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.