اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 آبان 1395 / کد مطلب: 11582 / نظرات: 0


اجرای طرح غربالگری کودکان در بیش از 70 مهدکودک سبزوار


رئیس اداره بهزیستی سبزوار از اجرای طرح غربالگری کودکان در بیش از 70 مهدکودک این شهرستان خبر داد.

 مرضیه کسرائی فر در آغاز طرح غربالگری کودکان با اشاره به فعالیت بیش از 70 مهدکودک در شهرستان سبزوار، اظهار کرد: امسال طرح غربالگری کودکان برای بیست و یکمین سال  متوالی در حال برگزاری است تا برخی از اختلالات کودکان 3 الی 6 سال مورد شناسایی قرار گیرد.

وی هدف از اجرای طرح غربالگری کودکان را کاهش معلولیت‌ها اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال طرح غربالگری کودکان در این شهرستان اجرایی شده ولی مراسم افتتاحیه این طرح نیز اکنون برگزارشده است.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار با بیان اینکه سالانه بالغ‌بر 30 هزار کودک در کشور به‌صورت معلول متولد می‌شوند، افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل تولد نوزادان معلول وجود برخی از مشکلات ژنتیکی در والدین است و سازمان بهزیستی برای کاهش جمعیت معلول کشور اقداماتی را در دستور کار دارد.

کسرائی فر با اشاره به هزینه‌های محدود اجرای طرح‌های غربالگری کودکان، بیان کرد: طرح‌های غربالگری در قالب شنوایی و بینایی‌سنجی کودکان سه الی 6 سال در مهدهای کودک این شهرستان اجرایی می‌شود و در سال گذشته بالغ‌بر12 هزار کودک سبزواری مورد سنجش قرارگرفته‌اند.

وی میزان کودکان مورد سنجش مناطق حاشیه شهر شهرستان سبزوار را بالغ‌بر هزار و 100 کودک اعلام کرد و گفت: خدمات غربالگری کودکان در روستاها، سکونتگاه‌های غیررسمی و خانواده‌های نیازمند به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بالغ‌بر سه هزار کودک در روستاهای شهرستان سبزوار سنجش شدند و یک پایگاه ثابت و سیار در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

کسرائی فر با بیان اینکه کودکان دچار اختلالات سطح یک به مراکز بینایی‌سنجی معرفی می‌شوند، یادآور شد: در سال گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی دو عمل جراحی بر روی کودکان دارای اختلالات انجام‌شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مشاوره ژنتیک در شهرستان سبزوار، عنوان کرد: این طرح نیز با همکاری آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود و امیدواریم در موضوعات ژنتیکی بتوانیم اختلالات والدین را قبل از تولد نوزادان برطرف کنیم.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.