اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 29 آبان 1390 / کد مطلب: 1159 / نظرات: 0

مدیر آموزش و پرورش سبزوار/


دو دانش آموز سبزواری در جشنواره جوان خوارزمی افتخار آفریدند


دو دانش آموز سبزواری در جشنواره جوان خوارزمی افتخار آفریدند معاون مدیر كل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار از موفقیت دو دانش آموز این شهرستان در سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی خبر داد . 
   
 به گزارش  روابط عمومی آموزش و پرورش سبزوار ، مهندس 'قدرت اله راه چمنی' گفت : برای نخستین بار دانش آموزان سبزواری توانستند با كسب دو مقام دوم و سوم كشوری جزو برترین های جشنواره جوان خوارزمی قرار گیرند.

وی افزود: نادر سلمانی با طرح ' سیم پراستاتور ' مقام دوم جشنواره در رشته مكانیك و سارا پور عماد با كتاب ' فرزندان زمین ' مقام سوم این جشنواره را در رشته ادبیات فارسی كسب كردند.

وی با بیان اینكه دانش آموزان شهرستان سبزوار در این دوره از جشنواره 305 ایده در رشته های مختلف به پژوهشسرای اسرار این شهرستان ارائه كردند افزود: از این تعداد 65 طرح به مرحله شهرستانی ، 33 طرح به مرحله استانی و 9 طرح به مرحله كشوری راه یافت.

وی اضافه كرد: تعداد چهار طرح نیز به مرحله نیمه نهایی راه یافت و دو طرح در مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در جمع برگزیدگان كشوری قرار گرفت.

راه چمنی هدف جشنواره جوان خوارزمی را شناسایی و شكوفایی خلاقیت های نوآوران جوان اعلام كرد كه در رشته های مختلف علمی همه ساله برگزار می شود.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار ورود به مراكز آموزش عالی و عضویت در بنیاد ملی نخبگان و استفاده از حمایت های مالی آن را بخشی از مزایای برگزیدگان كشوری این جشنواره اعلام كرد.

راه چمنی گفت: دانش آموزان علاقمند به حضور در این جشنواره می توانند ایده ها و طرح های خود را جهت بهره مندی از حمایت های علمی و مالی به پژوهشسرای اسرار سبزوار ارائه دهند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.