اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 آبان 1395 / کد مطلب: 11601 / نظرات: 0

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار:


نتایج همایش بیهقی باید منجر به تصمیمات اجرایی شود


نتایج همایش بیهقی باید منجر به تصمیمات اجرایی شود
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار با اشاره به اینکه  همایش بیهقی هر ساله گامی جلوتر نسبت به سال قبل است، گفت: نتایج همایش بیهقی منجر به تصمیمات اجرایی شود.

مهدی مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، با بیان این مطلب اظهار کرد: همایش بزرگداشت ابولفضل بیهقی در راستای تجلیل از بزرگ مردی است که خدمات ارزنده‌ای در احیای زبان فارسی داشت.

وی اظهار کرد: این همایش حاصل یک کار گروهی و جمعی برای گرامیداشت یک چهره ملی است و برگزاری بزرگداشت بیهقی همه ساله مصوبه شورای شهر دارد.

مقصودی با بیان اینکه این همایش در شش دور برگزار شد که پنج دوره آن پیاپی بود، تصریح کرد:  چون بیهقی شخصیتی چند وجهی در تاریخ، سیاست، جامعه شناسی و روانشناسی است، هه ساله میهمانان متفاوتی دعوت می‌شوند تا با ارائه نظرات و دیدگاه‌های مختلف به شناخت مطلوبی از بیهقی نزدیک شویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار عنوان کرد: شهرستان سبزوار مشاهیر بزرگی چون ابوالحسن بیهقی، ابن یمین، کاشفی، خاندان جوینی، حکیم سبزواری، عبدالاعلی سبزواری، شریعتی و استاد سبزواری دارد که تاکنون همایشی مشابه ابوالفضل بیهقی برای دیگر مفاخر و مشاهیر سبزوار برگزار نشده است.

وی با اشاره به اینکه ابوالفضل بیهقی پدر نثر فارسی قابلیت همایشی بزرگتری را دارد، خاطرنشان کرد: صرف تداوم برگزاری همایش بیهقی باید قابل تامل و نقطه قوت بوده و همه ساله می‌تواند نسبت به سال گذشته گامی به جلو باشد.

مقصودی اضافه کرد: تاکنون برنامه همایش بیهقی در قالب سخنرانی و میزگرد ارائه شده که باید برنامه های جانبی و جشنواره‌های مختلف را در این باره فعال نماییم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار با بیان اینکه همه ساله موسم برگزای همایش بیهقی، اهالی فرهنگ شهرستان می گویند ثبت بیهقی در تقویم ملی چه شد،گفت: ثبت  روزی به نام بیهقی در تقویم رسمی ایران در شورای فرهنگ عمومی تایید شده و منتظر رای شورای انقلاب فرهنگی کشور است که پیگیری بیشتر مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستان را می طلبد

وی گفت: امروز بیهقی در زادگاهش غریب نیست و  بیهقی یک گام نسبت به سایر مشاهیر شهرستان  به ثبت در تقویم ملی نزدیکتر است هرچند   سبزوار باید بیشتر از یک روز در تقویم ملی کشور داشته باشد .

مقصودی افزود: در حال حاضر تنها در سه نقطه کشور و در قزوین، تهران و مشهد بیهقی‌خوانی وجود دارد و برای بیهقی‌خوانی در سبزوار نیز یک مکان را به صورت دائمی تعیین می‌شود که این مورد یکی از دستاوردهای برگزاری همایش بیهقی است.

وی اظهار کرد: اینکه در شهر و زادگاه بیهقی سالی یکبار برای این شخصیت همایش برگزار می‌شود، ارزشمند است، موج و انعکاس رسانه‌ای خوبی اتفاق می‌افتد و تا مدتی رسانه‌ها محلی و ملی به این موضوع توجه می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار افزود: برگزاری همایش بیهقی در محرم سبب شد در اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی محدودیت داشته باشیم و با وجود طولانی شدن همایش استقبال خوبی از آن شد.

وی افزود: در ششمین همایش بیهقی  استقبال مناسبی در مدت اندک برنامه ریزی و فراخوان از همایش شد که نشانه فرهنگ دوست بودن مردم منطقه است.
مقصودی اظهار کرد: برگزاری همایش ملی بیهقی توسط سه نهاد شهرداری، شورای شهر و دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می‌شود که لازم است سایر نهادهای مرتبط در برگزاری این همایش نیز همکاری لازم داشته باشند.ایسنا/101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.