اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 18 آبان 1395 / کد مطلب: 11608 / نظرات: 0


داشتن گذرنامه معتبر شرط ورود به عراق


سخنگوی نیروی انتظامی گفت:شرط ورود به کشور عراق برای عتبات عالیات در دست داشتن گذرنامه و ویزای معتبر است و اگر زائران گذرنامه را در دست داشته باشند در کمترین زمان ممکن با مراجعه به ایستگاه کنترل گذرنامه، عملیات خروج آنان انجام می شود.

سردار سعید منتظرالمهدی در سیزدهمین نشست خبری خود افزود: قرارگاه اربعین در پایانه های مرزی مهران، چذابه و شلمچه آغاز به کار کرده و با رصد و پایش در جاده ها و پایانه های مرزی و همچنین پیرامون مرزها با ایجاد امنیت، در کمترین زمان ممکن عملیات خروج زائران انجام می شود.

وی ادامه داد:در پایانه مرزی مرزبانان، عوامل انتظامی و امنیتی تلاش دارند تا این سفر همچون سال های گذشته با آرامش کامل انجام شود.
منتطرالمهدی با اشاره به افزایش 68درصدی صدور گذرنامه برای یک میلیون و 20هزار نفر در 50روز گذشته گفت:در یک ماه گذشته با افزایش 200درصدی خروج زائران از طریق مرزهای زمینی و هوایی به کشور عراق مواجه بودیم.
وی ادامه داد: صدور گذرنامه در کمتر از 72 ساعت انجام می شود و ساعت کار پلیس +10 تا 20 و در صورت نیاز این زمان افزایش خواهد یافت.
سخنگوی نیروی انتظامی اضافه کرد: چنانچه گذرنامه زائران در کشور عراق مفقود شود زائران با مراجعه به دفاتر کنسولی بصره، کاظمین، نجف و کربلا، با حضور نمایندگان نیروی انتظامی مشکل زائران برطرف می شود.

**کاهش 3درصدی تلفات رانندگی در شش ماه امسال
سخنگوی نیروی انتظامی از کاهش 3درصدی تلفات ناشی از رانندگی در شش ماه امسال خبر داد و گفت: 73درصد جانباختگان مربوط به جاده ها و 80 درصد درون شهری مربوط به راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده بوده است.
منتظرالمهدی با اشاره به توقف شماره گذاری خودروهای سنگین و نیمه سنگین دیزلی درون شهری و موتورسیکلت های کاربراتوری از اول مهر ماه امسال گفت: شرط لازم برای شماره گذاری این خودروها اخذ استاندارد یورو 6 یا یورو 4 و نصب فیلتر جاذبه آلودگی هوا است.
وی افزود: خوروهایی که بیش از یک میلیون خلافی داشته باشند توقیف شده و از طریق پیامک به آنها اعلام می شود و در صورتی که شماره آنها به دیگران واگذار شده باشد پیامکها به صاحبان خودروها نمی رسد براین اساس با ارسال کد10 رقمی وی ای ان کارت خودرو به سامانه پیامکی 1101202020از میزان جریمه خود مطلع شوند یا با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ در جریان میزان خلافی خود قرار گیرند.
منتظرالمهدی گفت: در شش ماه امسال نیز 36درصد قتل ها با سلاح سرد انجام شده است که بخشی از آن به دلیل عدم کنترل خشم و در دست داشتن الات قتاله مثل چاقو بوده که البته باید از نمایندگان مجلس به دلیل تصویب ممنوعیت استفاده از سلاح سرد تشکر کنیم.
وی به تشکیل شورای عالی تحول در 400کلانتری با شش کمیته تخصصی برای بازبینی و ایجاد زیرساخت های لازم برای اریه خدمات بهتر به شهروندان اشاره کرد و افزود: با این اقدام شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی کلانتریها در کشور خواهید بود.
منتظرالمهدی اضافه کرد مشمولان پرداخت جریمه غیبت سربازی که از زمان خدمت آن ها هشت سال گذشته هر چه سریع تر برای ثبت نام و پرداخت جریمه اقدام کنند چرا که ممکن است این طرح سال آینده اجرا نشود براین اساس تا پایان سال برای شرکت در این طرح فرصت است.
وی ادامه داد از فردا ظهر پلیس های تخصصی در نمایشگاه ها مطبوعات حاضر خواهند شد.
سخنگوی ناجا ادامه داد در باره موضوع قتل خانوادگی در تبریز کاراگاهان پلیس آگاهی تمام تلاش خود را به کار بستند تا گره های کور آن برطرف شود و اطلاع رسانی آن را خود قوه قضاییه برعهده گرفت.ایرنا/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.