اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 آبان 1395 / کد مطلب: 11639 / نظرات: 0

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار خبر داد


حاشیه شهر سبزوار نیازمند احداث 4 کتابخانه/ کمک 40 میلیارد ریالی خیرین سبزواری به کتابخانه‌ها


 رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار با بیان اینکه حاشیه شهر سبزوار نیازمند احداث 4 کتابخانه است، میزان کمک‌های خیرین سبزواری به کتابخانه‌ها را از ابتدای امسال تاکنون بالغ‌بر 40 میلیارد ریال اعلام کرد.

زیبا باغانی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی سبزوار با اشاره به کمبود 2 هزار متری فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان اظهار کرد: اکنون میزان استاندارد فضای کتابخانه شهرستان سبزوار بالغ‌بر 5 هزار و 100 مترمربع است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی چهار سال آینده باید به بیش از 7 هزار مترمربع افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های کتاب‌خوانی در حاشیه شهر سبزوار در دستور کار ما قرار دارد، افزود: در سکونتگاه‌های غیررسمی سبزوار همانند محله‌های کلاته سیفر، صالح‌آباد، اسلام‌آباد، نیروگاه و عیدگاه نیازمند احداث چهار کتابخانه است تا ساکنان این مناطق بتوانند از کتاب‌های موردنیاز خود استفاده کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار ادامه داد: منطقه توحید شهر سبزوار با جمعیتی بالغ‌بر 20 هزار نفر نیازمند احداث کتابخانه است.

* مراجعه ماهیانه 30 هزار نفر از کتابخانه‌های سبزوار

باغانی میزان مراجعه‌کنندگان ماهیانه کتابخانه‌های شهرستان سبزوار را 30 هزار نفر اعلام کرد و گفت: با انجام برنامه‌های فرهنگی در سطح سبزوار میزان اعضای کتابخانه‌های این شهرستان نسبت به سال گذشته بالغ‌بر 25 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به فعالیت انجمن‌های مختلف در سطح شهر سبزوار، تصریح کرد: اکنون بالغ‌بر هشت انجمن صحیفه سجادیه، قرآن، نهج‌البلاغه، مثنوی و حافظ خوانی، شعر آیینی، داستان‌نویسی کویر و ادبی در این شهرستان فعالیت دارند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار با بیان اینکه خیرین نیک‌اندیش سبزواری از ابتدای امسال تا اکنون بالغ‌بر 40 میلیارد ریال کمک کرده‌اند، تصریح کرد: همچنین بیش از 5 هزار نسخه توسط خیران به کتابخانه‌های سبزوار اهدا شده است.

باغانی اضافه کرد: 16 کتابخانه در این شهرستان فعالیت دارند که کتابخانه‌های بیهقی ششتمد، حاج ملاهادی سبزواری و دکترعلی شریعتی توسط بخش دولتی و دیگر کتابخانه‌ها با مشارکت خیرین احداث شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان سبزوار، بیان کرد: در این هفته کارگاه آشنایی با کتابخانه‌های عمومی ویژه دانش آموزان مدارس و کارگاه آشنایی با نرم‌افزار سامان برای مراجعه‌کنندگان کتابخانه‌های این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار برگزاری نشست تخصصی شعر، داستان و نهج‌البلاغه را از دیگر برنامه‌های این اداره دانست و عنوان کرد: به مناسبت هفته کتاب علاقه‌مندان می‌توانند بدون حضور در کتابخانه از طریق تکمیل فرم پیش ثبت‌نام اینترنتی سامان نسبت به عضویت خود اقدام کنند.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.