اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 آبان 1395 / کد مطلب: 11656 / نظرات: 0

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی خبر داد


کاهش 70 درصدی میزان خاموشی برق در خراسان رضوی



مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی از کاهش 70 درصدی میزان خاموشی برق استان در سال جاری نسبت به سال 91 خبر داد و میزان تعویض کنتورهای معیوب و راکت در استان را بالغ‌ بر 31 هزار کنتور اعلام کرد.
 محمدرضا مزینی  در مراسم بهره‌برداری چهار طرح اتوماسیون شبکه توزیع و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی که در سالن جلسات دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان به بالغ‌بر 26 شهرستان و دو هزار و 721 روستا خدمات‌رسانی می‌کند، اظهار کرد: 116 هزار کیلومتر حوزه کاری این شرکت است و به علت گستردگی دو معاونت هماهنگی در غرب و شرق استان حضور دارند.

وی شرکت توزیع برق استان را بزرگ‌ترین شبکه توزیع برق در کشور اعلام کرد و افزود: طولانی‌ترین شبکه برقی و بیشترین میزان شبکه به‌صورت هوایی در خراسان رضوی قرار دارد لذا طولانی بودن، هوایی بودن و پراکندگی دیگر ویژگی‌های این شرکت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به فعالیت بالغ‌بر 600 نیروی انسانی دائم در این شرکت، بیان کرد: از این میزان در سال جاری بالغ‌بر 120 نفر جذب‌شده‌اند و در ستاد هم 163 نفر مشغول به فعالیت هستند.

مزینی میزان مشترکین برق استان را بالغ‌بر یک‌میلیون و 181 هزار نفر دانست و تصریح کرد: بیش از 84 درصد مشترکین خانگی هستند و بر اساس برنامه استراتژیک میزان تلفات در شبکه  47 درصد کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به شاخص برنامه‌های راهبردی شرکت برق استان، عنوان کرد: خاموشی سالانه در سطح استان به ازای هر مشترک 0.37دقیقه است و نسبت به میانگین کشوری استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بابیان اینکه متوسط مصرف مشترکین خانگی استان 1700 کیلووات ساعت است، ادامه داد: این میزان مصرف نسبت به نقاط دیگر کشور به‌صورت صرفه جویانه بوده و در بخش مدیریت مصرف برنامه‌های متعددی در دستور کارداریم.

مزینی اضافه کرد: برای توسعه فعالیت‌ها برنامه استراتژیک تدوین‌شده ولی به‌عنوان نخستین شرکت توزیع برق در کشور بر اساس اهداف هفت‌گانه گام برداشتیم.

وی یادآور شد: رضایت مشترکین استان، برق بدون وقفه، کاهش خاموشی و کاهش تلفات جزء اهداف اصلی شرکت توزیع برق استان است بنابراین اهداف به‌عنوان بیانیه چشم‌انداز به‌تمامی واحدها منتقل شد.

وی با اشاره به کاهش 70 درصدی میزان خاموشی امسال نسبت به سال 91، گفت: طبق برنامه‌های شرکت میزان تلفات هم تا پایان اجرای سیاست‌ها به هفت درصد کاهش پیدا می‌کند و برای نخستین بار در صنعت برق موضوع مدل فرآیندی در استان پیاده‌سازی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با بیان اینکه طرح کشاورز همراه در خراسان رضوی اجرایی شده است، افزود: با همکاری مشترکین و مسؤولان استانی 211 مشترک به 942 مشترک کشاورزی افزایش‌یافته است.

مزینی با بیان اینکه نخستین پروژه اتوماسیون داخلی در شهرستان سبزوار به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: پس از راه‌اندازی به‌صورت جامع در دیگر شهرستان‌های استان گسترش‌یافته شرکت توزیع برق استان با شعار تواضع در یادگیری و سخاوت در آموزش نتایج تحقیقات و اتوماسیون را در اختیار صنعت برق و توزیع کشور قرار داده است.

وی  با اشاره به پروژه برق‌رسانی به مسکن‌های مهر استان، تصریح کرد: یکی از معضلات کشور موضوع تأمین خدمات مسکن مهر است و در سطح استان به 64 هزار مسکن مهر برق‌رسانی شده لذا هیچ پروژه مسکن مهری بدون برق نبوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: در شرکت برق استان بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی روستاهای بالای ده خانوار تأمین برق شده‌اند.

مزینی با اشاره به تعویض بالغ‌بر 31 هزار کنتور معیوب و راکت در سطح استان، یادآور شد: 180 کیلووات سلول خورشیدی در قالب نیروگاه‌های کوچک راه‌اندازی شده و 223 کنتور هوشمند مشترکین بالای 250 کیلووات نصب‌شده است.فارس/101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.