اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 آبان 1395 / کد مطلب: 11660 / نظرات: 2


پذیرایی 500 ناشنوا از زائران در کربلا


 یک هیات مذهبی از ناشنوایان در شهر مقدس کربلا به رغم اینکه در ظاهر فاقد نعمت شنیدن و گفتن هستند اما با گوش جان ندای 'هل من ناصر' امام حسین (ع) را شنیده و با پذیرایی از زایران اربعین حسینی، زیباترین جلوه فریاد 'لبیک یا حسین (ع)' را پاسخ داده اند.

 سایت خبری ویژه آستان مقدس عتبه حسینی با ارائه گزارشی از این هیات ویژه پذیرایی از زائران حسینی نوشته است که 500 ناشنوا با تشکیل یک موکب در استان کربلا؛ کمر به خدمت زائران حسینی در ایام اربعین بسته اند.
یکی از ناظران بر این موکب ویژه پذیرایی از زایران حسینی گفت که آنچه این افراد را به خدمت زائران حسینی کشانده، عشق و محبتی است که نسبت به امام حسین (ع) دارند و مدت 10 سال است که هر سال این موکب را برپا می کنند.
'محمد عباس' گفت: اعضای این موکب در روزهای عادی، در کمک رسانی مردمی به نیروهای امنیتی و رزمندگان الحشد الشعبی در جبهه های جنگ همکاری می کنند.
وی اضافه کرد: اعضای این موکب تا آخرین زائری که به کربلای معلا در ایام اربعین می آید، باقی می مانند و به زائران حسینی بدون هیچ چشم داشتی کمک می کنند.
محمد عباس گفته است که اعضای این موک 500 نفر است که همه آنها ناشنوا و اغلب از استان بابل هستند.
براساس این گزارش، تعدادی از افراد برخوردار از نعمت شنیدن و سخن گفتن با موکب ناشنوایان در خدمت به زائران کمک می کنند تا امکان ارتباط بین زائران و خادمان ناشنوا در این موکب را فراهم کنند.
موکب ناشنوایان در کربلا به نام مبارک 'احباب الزهراء (س)' مزین شده است که در منطقه 'باب الطویریج' در کربلا مستقر شده و اماکن استراحت و خواب زائران را فراهم کرده و به زوار وعده های مختلف غذا را تقدیم می کند.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.