اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 آبان 1395 / کد مطلب: 11663 / نظرات: 0


مرز مهران بسته شد


جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی کشور با تاکید بر بسته بودن مرز مهران گفت: هجوم زائران بدون گذرنامه و روادید باعث ازدحام شدید و اختلال در عبور زائران دارای مدرک شده به همین علت مرز مهران بسته شده است.

سردار محسن فتحی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یک میلیون و 447 هزار زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرزهای سه گانه کشور به مقصد کشور عراق سفر کرده اند.
وی افزود: از این تعداد 650 هزار نفر از مرز مهران، 433 هزار از مرز شلمچه و 307 هزار نفر هم از مرز چذابه راهی کشور عراق شده اند.
وی ادامه داد: روز گذشته 107 هزار زائر از مرز مهران، 38 هزار شلمچه و 44 هزار نفر نیز از چذابه عبور کردند.
فتحی تعداد تردد زائران بامداد امروز تاکنون از مرز های سه گانه را 46 هزار نفر از مهران، 20 هزار نفر از شلمچه و 25 هزار نفر از مرز چذابه ذکر کرد که برای شرکت در آئین اربعین از این مرزها عبور کرده اند.
وی به همه کسانی که قصد سفر به عراق دارند، تاکید کرد: از خروج زائران بدون گذرنامه، روادید و مدارک شناسایی از مرز به شدت جلوگیری می شود و همه زائران باید دارای روادید خروج از مرز باشند.
وی در مورد حوادث جاده ای هم گفت: هر چند سوانح منجر به جرح وجود دارد اما تاکنون تنها یک مورد تصادف منجر به فوت در جاده گلان مهران رخ داده است و هم اکنون ترافیک در مسیر مهران نیمه روان است.
استاندار ایلام نیز گفت: پایانه مرزی به علت ازدحام بالای جمعیت و ورود گسترده زائران بدون روادید از ظهر امروز بسته شده است.
محمدرضا مروارید در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از نظم بخشی به اوضاع و برگرداندن زائران بدون روادید به خارج از پایانه مرزی مرز مهران دوباره بازگشایی می شود.
وی افزود: هجوم زائران بدون روادید و ازدحام بالای آنان در پایانه مرزی مهران امروز روند خروج زائران دارای مدارک قانونی را دچار اختلال و وقفه کرد که پس از ساماندهی این وضعیت و بازگشت شرایط عادی این گذرگاه مرزی به روی زائران گشوده خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب باختری ایلام مهمترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.
پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی، بیش از 2 میلیون زائر از این گذرگاه مرزی به عراق تردد کنند.
بیش از 700 هزار زائر در چند روز گذشته از گذرگاه مرزی مهران برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین وارد خاک عراق شده اند و این روند همچنان به شدت ادامه دارد.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.