اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 آبان 1395 / کد مطلب: 11667 / نظرات: 0

در اقدامی عجیب/


خیابان پیام سبزوار صاحب دار شد/ تخریب خیابان به‌دلیل اختلاف مالک و شهرداری سبزوار


خیابان پیام سبزوار صاحب دار شد تخریب خیابان به‌دلیل اختلاف مالک و شهرداری سبزوار

 بخشی از خیابان پیام سبزوار به‌دلیل اختلاف بین مالک زمین و شهرداری سبزوار تخریب شد که مالک زمین 6 ماه گذشته حکم تصرف را از سوی مراجع قضایی دریافت کرده بود.

در اقدامی عجیب خیابان پیام شهر سبزوار مالک پیدا شد که با ارائه اسناد و مدارکی از سوی دادگستری حکم تخریب این خیابان را دریافت کرده است.

ساکنان این منطقه با مشاهده تخریب و بخشی از آسفالت خیابان مانع از ادامه روند مالک این خیابان شدند و تنها دو نفر از اعضای شورای شهر سبزوار در محل وقوع حادثه حاضر شدند.

مالک خیابان پیام سبزوار 14 سال پیش با شهردار وقت توافقی مبنی بر واگذاری این زمین کرده بود و حالا با پیدا کردن ایرادی در توافق گذشته به‌دنبال توافق مجدد است.

*دریافت حکم قطعی تصاحب زمین از سوی مالک

عضو شورای شهر سبزوار در جمع خبرنگاران با اشاره به تخریب خیابان پیام سبزوار، اظهار کرد: این اتفاق مربوط به سالیان گذشته است و مالک 6 ماه قبل حکم قطعی مبنی بر تصاحب زمین را گرفته بود.

مسعود پسندیده افزود: با رایزنی‌های انجام‌شده تحویل زمین تا امروز متوقف‌شده بود و دو هفته قبل هم مالک اقدام کرد تا ملک خود را تصرف کند لذا مسؤولان دوباره مانع اجرای این کار شدند.

وی با بیان اینکه شورای شهر سبزوار، شهرداری و فرمانداری مهلت گرفتند تا توافق انجام شود، تصریح کرد: مدیریت شهری در این موضوع عملکرد خوبی نداشته و تاکنون فرمانداری سبزوار نسبت به این موضوع اقدامی نکرده است. 

*عدم حضور برخی اعضای شورای شهر سبزوار برای پیگیری موضوع

عضو شورای شهر سبزوار اضافه کرد: متأسفانه برخی اعضای شورای شهر سبزوار برای پیگیری این معضل در محل وقوع اتفاق حضور پیدا نکرده‌اند.

پسندیده ادامه داد: مردم دغدغه دارند این آسفالتی که تخریب‌شده از پول بیت‌المال است و حتی اگر دوباره آسفالت شود از پول بیت‌المال هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مالک خیابان با ماشین‌های سنگین در حال تصرف ملک خود است، بیان کرد: مدیریت شهری باید هرچه سریع‌تر برای حل این مشکل ورود پیدا کند.

پسندیده با اشاره به صدور حکم تصرف از سوی دادگستری سبزوار، عنوان کرد: فرماندار سبزوار و مدیران شهری باید ورود کنند تا با توافق این مشکل حل شود و باید این توافق سریع‌تر اجرایی شده تا از ضررهای بیشتر به بیت‌المال جلوگیری شود.

*مالک خیابان پیام سبزوار توافق گذشته را باطل کرد

وی با بیان اینکه بسیاری از خیابان‌های سبزوار از املاک مردم عبور پیدا کرده است، یادآور شد: صاحب این ملک در زمان احداث خیابان پیام با شهرداری توافق کرده است و اکنون مالک توافق را بر هر دلیلی باطل کرده بنابراین باید توافق جدید با صاحب‌ملک انجام شود.

عضو شورای شهر سبزوار گفت: در زمان احداث خیابان با هزینه کمتری توافق انجام می‌شد ولی اکنون این خیابان یکی از مناطق خوب سبزوار است قطعاً ارزش‌افزوده بسیاری دارد.

پسندیده افزود: مالک قبول نکرده برخی از هزینه‌ها را شهرداری پرداخت کرده و بر اساس ماده 101 قانون 46 درصد زمین را به شهرداری واگذار می‌کند.

وی ادامه داد: عدم توافق شهرداری سبزوار با مالک به‌دلیل این است که برای رأی کمیسیون ماده 55 به توافق نرسیدند.

وی یکی از عوامل وقوع این اتفاق را کامل و جامع نبودن توافق قبلی مالک و شهرداری اعلام کرد و اظهار کرد: مالک اکنون از درز قانون به این موضوع ورود پیدا کرده است و حقوق مالکانه یک فرد هرگز زیر سؤال نمی‌رود و قطعاً مدیران شهری باید ورود پیدا کنند.

*شهرداری سبزوار تاکنون جلسه‌ای برگزار نکرده است 

مالک زمین نیز با اشاره به عدم همکاری شهرداری سبزوار برای این زمین، گفت: شهرداری تاکنون هیچ جلسه‌ای برگزار نکرده و برای توافق دوطرفه دعوت نشدیم.

سید علی موسوی میزان زمین تصرفی خود را بالغ‌بر 11 هزار متر مربع دانست و افزود: 8 هزار متر مربع زمین رایگان در اختیار شهرداری سبزوار قرار دادم ولی توافق انجام نشد.

وی با بیان اینکه تصمیم جدی برای تصرف ملک خود دارم، یادآور شد: از سوی مراجع قضایی حکم تصرف زمین صادر شده است.

* نشست شورای تأمین سبزوار برای بررسی معضل خیابان پیام سبزوار

معاون عمرانی فرماندار سبزوار با اشاره به برگزاری نشست شورای تأمین برای بررسی این مشکل، بیان کرد: با تصمیم فرمانداری معبر برداشته می‌شود تا در زمان انجام به‌سازی مردم هنگام عبور از خیابان دچار مشکل نشوند.

حسین شاد افزود: چندین نشست بین مالک و شهرداری سبزوار برگزارشده ولی به توافقات لازم نرسیدند.

وی یادآور شد: مالک این زمین با دریافت حکم قضایی اقدام به تصرف و تخریب کرده است.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.