اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 آبان 1395 / کد مطلب: 11670 / نظرات: 0

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد


حل مشکلات قنوات کشور نیازمند همکاری سازمان برنامه‌وبودجه با جهاد کشاورزی


حل مشکلات قنوات کشور نیازمند همکاری سازمان برنامه‌وبودجه با جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اعتبارات محدود دولت برای قنوات، گفت: امیدواریم با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه کشور اعتباری به مشکلات قنوات کشور اختصاص پیدا کند.

محمود حجتی در حاشیه بازدید از مجتمع کشاورزی و دام‌پروری سبزوار در جمع خبرنگاران با اشاره به محدودیت منابع آبی در خراسان رضوی، اظهار کرد: مشکل کمبود آب به‌عنوان یک معضل جدی در جهان مطرح‌شده است و نسل‌های گذشته هم با این مشکل مواجه بودند و با استفاده از روش‌های مختلف بر این مشکل غلبه کردند.

وی ادامه داد: امروزه هم با استفاده از ابزار و فنّاوری‌های مدرن باید به حیات خود ادامه دهیم و قطعاً آب باید با روش‌های نوین مورداستفاده قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در مناطق کم آب کشور، بیان کرد: توسعه فعالیت‌های گلخانه‌ای، آبیاری کم‌فشار و تولید گیاهان کم آب در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

حجتی با اشاره به اجرای طرح‌های نوین آبیاری، بیان کرد: در مناطق کم آب باید زنجیره تولید تا آخر در سطح منطقه تعریف شود تا محصول آماده مصرف به بازار عرضه برسد.

وی با بیان اینکه برای موضوع آب‌وخاک اعتبارات پیش‌بینی‌شده است، عنوان کرد: 250 هزار هکتار سیستم‌های نوین آبیاری در ستاد فرماندهی تصویب‌شده است و منابع اعتباری با کمک دولت و مجلس به استان‌ها اعلام‌شده تا بدون هیچ‌گونه محدودیت این فعالیت را ادامه دهند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یک هزار رشته قنات در شهرستان سبزوار نیازمند رسیدگی وزارت است، یادآور شد: منابع تأمین اعتبارات قنوات محدود بوده ولی درعین‌حال مشکلات قنوات صورت ویژه دنبال می‌شود و امیدواریم با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه کشور اعتباری به مشکلات قنوات کشور اختصاص پیدا کند.

حجتی به اشاره به کمبود بارش در ماه‌های اخیر امسال، اضافه کرد: هواشناسی اعلام کرده که بارش‌ها با تأخیر روبرو می‌شود و پیش‌بینی‌شده ماه آخر فصل پاییز کشور در بارش‌ها وضعیت بهتری پیدا کند.

وی گفت: در زمینه آبخیزداری در مناطق کویری باید تقویت شوند تا از بارش‌ها به بهترین شیوه استفاده شود.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.