اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 29 آبان 1395 / کد مطلب: 11671 / نظرات: 0

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی مطرح کرد


ورشکستگی واحدهای تولید گوشت مرغ کشور به دلیل عدم ثبات قیمت/ اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار به مرمت قنوات سبزوار


ورشکستگی واحدهای تولید گوشت مرغ کشور به دلیل عدم ثبات قیمت اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار به مرمت قنوات سبزوار

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: بسیاری از واحدهای تولیدکننده گوشت مرغ به دلیل عدم ثبات قیمت ورشکسته شده‌اند.

حسین مقصودی  در حاشیه بازدید از مجتمع کشاورزی و دام‌پروری اظهار کرد: سبزوار صادرات 15 درصد مرغ کشور را بر عهده دارد و بسیاری از واحدهای تولیدکننده گوشت مرغ به دلیل عدم ثبات قیمت ورشکسته شده‌اند.

وی افزود: باید مسؤولان برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی سیاست‌گذاری‌های مناسبی داشته باشند تا با توسعه این فعالیت گوشت مرغ وارد کشور نشود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به پیگیری‌های مؤثر برای حل مشکلات قنوات شهرستان سبزوار، بیان کرد: با برگزاری جلسات متعدد با وزیر جهاد کشاورزی بالغ‌بر پنج میلیارد تومان برای مرمت و بهسازی قنوات سبزوار اختصاص‌یافته است.

*شهرستان سبزوار از نبود کشتارگاه صنعتی رنج می‌برد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کمبودها و مشکلات سبزوار کشاورزی را آزار می‌دهد و باوجود کمبود آب مردم به کشاورزی مشغول هستند.

رمضان علی سبحانی فر با اشاره به ایجاد کنتورهای حجمی در شهرستان سبزوار، افزود: اجرای این موضوع با مشکلات زیادی روبرو شده و مسؤولان هم الزامات موردنیاز را فراهم نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه انتقال آب از چاه و قنات درگذشته با اعتبارات مکانیزاسیون انجام می‌شد، بیان کرد: مبدأ تا مقصد پروژه اعتبارات تخصیص پیدا نمی‌کرد و این بخش مغفول مانده است لذا انتقال آب باید به‌صورت لوله‌گذاری انجام شود.

سبحانی فر با اشاره به موضوع خسارت بیمه کشاورزان، عنوان کرد: باید پرداخت خسارت کشاورزان  در دولت مطرح شود تا مسؤولان مشکلات کشاورز خسارت‌دیده را برطرف کنند.

وی ادامه داد: شهرستان سبزوار با جمعیتی بالغ‌بر 350 هزار نفر از نبود کشتارگاه صنعتی به‌شدت رنج می‌برد و دامداران سبزواری به شهرستان جغتای مراجعه می‌کنند لذا باید تدبیری برای احداث کشتارگاه صنعتی صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سبزوار در حوزه کشاورزان محصولات صادراتی ویژه‌ای دارد، یادآور شد: باید برای محصولات باغی بسته‌بندی‌های مناسبی شود تا بتوانیم به خارج از استان و کشور صادر کنیم.

*شهرستان سبزوار 34 درصد نیاز پرورش ماهی استان را تأمین می‌کند

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار هم در ادامه با بیان اینکه شهرستان سبزوار ظرفیت بالایی در تولید پسته دارد، افزود: چهار هزار پسته بارور وجود دارد و برای مدیریت منابع آبی در این شهرستان سال گذشته بالغ‌بر دو هکتار کشت گلخانه اضافه‌ شده است.

منصور برغمدی یادآور شد: شهرستان سبزوار 34 درصد نیاز پرورش ماهی استان را تأمین می‌کند.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.