اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 آبان 1395 / کد مطلب: 11678 / نظرات: 0


بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگترین طرح اسید سیتریک کشوردر جوین


بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگترین طرح اسید سیتریک کشوردر جوین
 
وزیر جهاد کشاورزی از بزرگترین طرح اسید سیتریک کشور در جوین خراسان رضوی بازدید و در جریان روند فعالیت های آن قرار گرفت.

محمود حجتی در حاشیه بازدید از این کارخانه گفت: این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 40 هزار تن محصول اسید سیتریک را دارد.
وی افزود: با بهره برداری از این کارخانه زمینه برای صادرات محصول اسید سیتریک به خارج از کشور فراهم می شود.
حجتی ادامه داد: کارخانه های اسید سیتریک از نوع صنایع تبدیلی در کشور محسوب می شوند و دولت خود را ملزم به حمایت از این صنایع می داند.
وی تصریح کرد: با توسعه این صنایع انحصار تولید محصول اسید سیتریک از دست کشورهای بیگانه خارج و زمینه خودکفایی تولید این محصول در کشور فراهم می شود.
حجتی عنوان کرد: محصول تولیدی در کارخانه اسید سیتریک جوین از کیفیت بالایی برخوردار است و برنامه دولت حمایت از این مجموعه برای صادرات محصول تولید شده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: کارخانه اسید سیتریک جوین با اختصاص 40 میلیون یورو تسهیلات ارزی و 2 هزار میلیارد تسهیلات ریالی احداث شده است.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: این کارخانه بزرگترین مجموعه تولید کننده اسید سیتریک در کشور است که با وجود پیگری ها، در دولت گذشته هیچ تسهیلاتی برای راه اندازی این کارخانه اختصاص داده نشد.
وی ادامه داد: با توجه به نیاز کشور در زمینه تامین اسید سیتریک، دولت یازدهم تسهیلات ارزی و ریالی مناسب را در اختیار این کارخانه قرار داد تا بتوان انحصار تولید این محصول را از دست کشورهای بیگانه خارج کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بر اساس آمارها این کارخانه ظرفیت تولید 40 هزار تن محصول را دارد که بخشی از آن در داخل کشور مصرف می شود و بقیه به کشورهای خارجی صادر می شود.
وی تصریح کرد: این محصول در زمینه تولید انواع شوینده، پاک کننده ها، مواد نگه دارنده و غیر آن کاربرد دارد.
سبحانی فر گفت:با بهره برداری از این کارخانه زمینه برای اشتغال بیش از 200 نیروی متخصص در منطقه جوین فراهم می شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: امسال با مدیریت و برنامه ریزی دولت بیش از 6 میلیون تن چغندر قند و حدود یک میلیون و 650 هزار تن شکر در کشور تولید شد که از این میزان 400 هزار تن در منطقه جوین تولید شده است.
وی ادامه داد: با افزایش تولید شکر، زمینه برای خودکفایی، صادرات و کوتاه شدن دست سلطه گران این محصول در کشور فراهم شد.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.