اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 آذر 1395 / کد مطلب: 11689 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


برخی درصدد کم رونق نشان دادن وضعیت صنعت این شهرستان هستند


برخی درصدد کم رونق نشان دادن وضعیت صنعت این شهرستان هستند

فرماندار ویژه سبزوار گفت: برخی با سیاهنمایی، طرح مسائلی مانند تعطیلی کارخانه ها و انتشار اخبار نادرست درصدد کم رونق نشان دادن وضعیت صنعت این شهرستان هستند.

احمد برادران افزود: توصیه مدیریت شهرستان سبزوار به این افراد توجه به تلاشهای کارگروه اقتصاد مقاومتی و اشتغال در سه سال اخیر برای رونق بخش صنعت و کشاورزی است.

وی ادامه داد: از محل اختصاص تسهیلات 160 هزار میلیارد ریالی رفع موانع تولید تاکنون 85 میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و کشاورزی سبزوار اختصاص یافته است.

فرماندار سبزوار گفت: 350 پرونده نیز توسط صنعتگران سبزواری در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثبت رسید که از این میزان 62 پرونده برای دریافت تسهیلات به بانکهای شهرستان معرفی شده اند.

وی افزود: از این تعداد نیز 35 پرونده در مرحله عقد قرارداد با بانکهای عامل قرار دارند و به 15 طرح صنعتی نیز تسهیلات اختصاص یافته است.

براداران ادامه داد: 13 درصد از جوانان تحصیل کرده در سبزوار بیکار هستند که این مشکل با رونق بخش صنعت، کشاورزی و توجه به صنایع تبدیلی و بسته بندی قابل حل است.
وی گفت: امسال همچنین از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی 71 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد گلخانه و 38 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات بخش کشاورزی برای اجرای طرح مکانیزاسیون اختصاص یافت.

فرماندار سبزوار افزود: از ابتدای امسال 6 میلیارد ریال تسهیلات در زمینه ایجاد کارگاههای فرآوری، بسته بندی، پرورش شتر مرغ و امثال آن نیز پرداخت شد که زمینه اشتغال 150 نفر را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: 40 واحد صنعتی نیمه فعال در سبزوار شناسایی شد که با پرداخت تسهیلات و رفع مشکلات مدیرتی آنان می توان ظرفیت اشتغال بیش از 500 نفر را فراهم کرد.

برادران گفت: برخی از این کارخانه ها در سالهای گذشته تعطیل و یا نیمه فعال شده اند که کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان برای فعالسازی آنها اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی تاکید کرد: ظرفیتهای شهرستان سبزوار در حوزه گردشگری، صنعت و کشاورزی شناسایی و شرایط مناسب برای حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی در این بخشها فراهم شده است.ایرنا/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.