اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 آذر 1395 / کد مطلب: 11695 / نظرات: 0


معاون وزیر جهاد کشاورزی:توان صادراتی کشور در بحث طیور ضعیف است


 معاون تولیدات طیور و دام وزیر جهاد کشاورزی از ضعف توان صادراتی صنعت طیور در کشور انتقاد کرد.

حسن رکنی در حاشیه بازدید از پروژه «فارم مرغ اجداد» داورزن با اشاره به تشکیل حلقه های زنجیره تولید در سطح کشور اظهار کرد: ایجاد این حلقه ها کمک موثر در تعادل قیمت مرغ، ثبات بازار، استمرار تولید مناسب، نقش آفرینی خوب، امکان تولید محصولات صادراتی، امکان ایجاد تنظیم بازار در استان و زاد آوری اقتصادی در منطقه است. 

وی افزود: در بخش طیور هر چه بتوانیم حلقه های مختلف زنجیره تولید را داشته و مدیریت کنیم نه تنها به بهره وری بالا بلکه به زنجیره کار تکمیل تر و انسجام مناسب در ساختار پرورش طیور  در کشور  دست پیدا می کنیم.

معاون تولیدات طیور و دام وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: هم اکنون پیگیر ایجاد چنین زنجیره هایی توسط بخش خصوصی هستیم تا این خدمات برای مرغداری در سطح کشور فراهم شود.  

وی بیان کرد: در خراسان رضوی متاسفانه خلاء این زنجیره ها احساس می شد که در دو سال گذشته اقدامات خوبی توسط بخش خصوصی انجام شد و برخی از افراد که توانایی انجام این کار را داشتند اقدام به تشکیل این زنجیره های تولید کرده‌اند.

رکنی میزان تولید گوشت نرم در سطح کشور را سالانه دویست و ۱۱ میلیون تن برشمرد و ادامه داد: متوسط سرانه تولید هر ایرانی ۲۶ کیلوگرم، سرانه مصرف ۲۶ کیلوگرم و میزان صادرات ما حدود ۸۰ هزار تن است.

وی اظهار کرد: با توجه به زیر ساخت های موجود حداقل بیش از ۵۰۰ هزار تن مازاد بر تولید سالانه داریم که این امر می تواند در برنامه های صادراتی لحاظ شود.  

معاون تولیدات طیور و دام وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: متاسفانه  مرغی که در واحدهای مرغداری تولید می شود از نظر سایز مناسب تجارت جهانی نیست که این یک چالش جدی محسوب می شود و این مسئله باید با مشارکت تشکل های طیور و اتحادیه مرکزی و خود تولیدکنندگان حل گردد از سویی توان صادراتی کشور در بحث طیور ضعیف است واین موضوع هم باید با برنامه ریزی و اقدام مدیریت شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای آذرماه  دولت بخشنامه ای را به استان ها ابلاغ کرده که اقدام به تولید مرغ در قالب سایز مشخص کنند تا به تدریج هم اندازه و وزن نهایی تولید کاهش پیدا کند و هم در بهبود ضریب غذایی، افزایش بهره وری مرغدار، فعال شدن واحدهای نیمه تعطیل و حضور در تجارت جهانی گام های موثرتری برداشته شود.مهر/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.