اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 3 آذر 1395 / کد مطلب: 11716 / نظرات: 0

رئیس اداره ارشاد داورزن خبر داد


دبیرخانه دائمی سوگواره حرم تا حرم در داورزن فعال شد


دبیرخانه دائمی سوگواره حرم تا حرم در داورزن فعال شد
 
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داورزن گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه پایانی ماه صفر دبیرخانه طرح کشوری 'سوگواره حرم تا حرم' با همکاری استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی برای نخستین بار در این شهرستان راه اندازی شد.

محسن توکل در مراسم آغاز فعالیت این دبیرخانه افزود: این دبیرخانه از آن جهت که داورزن دروازه ورودی خراسان رضوی و میقات الرضا(ع) در غرب این استان و در مسیر رفت و آمد زئران حرم منور رضوی است در این شهر مستقر شد.
وی ادامه داد: بر اساس طرح حرم تا حرم پنج ایستگاه بزرگ فرهنگی، مذهبی و خدماتی در طول مسیر حرکت زائران رضوی در روستاهای کاهک، داورزن، ریوند، مهر و صدخرو ایجاد شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داورزن گفت: در این ایستگاههای فرهنگی نمایشگاههای عکس زیارت، ماکت حوادث کربلا و مصیبت اهل بیت(ع)، غرفه های نقاشی، عکس و خاطره نویسی ایجاد شده است.
وی افزود: همچنین نمایشگاه کتاب با همکاری ناشران برتر کشور و غرفه ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایستگاههای فرهنگی برپا شده است.
توکل ادامه داد: همزمان با فرارسیدن ایام سالگرد رحلت رسول مکرم اسلام، شهادت امام رضا و امام حسن مجتبی(ع) سوگواره تعزیه خوانی 'مرثیه عاشقی' نیز با حضور هفت گروه تعزیه خوان در همین ایستگاهها اجرا می شود.
وی گفت: یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل کمکهای سازمانهای مردم نهاد، خیرین و دستگاههای دولتی داورزن به اجرای این طرح تخصیص پیدا کرد.

* بسیج امکانات داورزن
فرماندار داورزن نیز در این مراسم گفت: امکانات موجود شهرستان برای ارائه خدمات به زائران حضرت امام رضا(ع) فراهم شده است.
رضا فلاحی افزود: یکی از مزیتهای مهم داورزن قرار گرفتن در مسیر زمینی تهران- شاهرود- مشهد است که به عنوان یکی از مهمترین شاهراهها در شرق کشور شناخته می‌شود.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.