اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 آذر 1395 / کد مطلب: 11722 / نظرات: 0

آیت‌الله حسینی بوشهری:


دشمنان با گسترش فضای مجازی به دنبال ایجاد شبهات دینی هستند/ همبستگی مسلمانان در اربعین لرزه به جان غرب انداخت


دشمنان با گسترش فضای مجازی به دنبال ایجاد شبهات دینی هستند همبستگی مسلمانان در اربعین لرزه به جان غرب انداخت عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان اسلام با گسترش فضای مجازی به دنبال ایجاد شبهات دینی هستند، گفت: در روز اربعین حسینی کشورهای غربی و حامی تروریست با دیدن همبستگی مسلمانان جهان لرزه به جانشان افتاد.

 آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم سوگواره ایام پایانی ماه صفر در جمع مردم سبزوار اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مورد عاشورا مطرح می‌شود فلسفه قیام امام حسین (ع) است که برای احیای دین و حمایت از اسلام قیام عاشورا شهرت جهانی پیدا کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مهم‌ترین دغدغه امام حسین (ع) در حادثه کربلا را دین خداوند و احکام الهی دانست و افزود: امام حسین (ع) با قیام خود دین اسلام و مسلمانان را انحرافات رایج آن دوران نجات داد و مسلمانان را به مسیر سعادت دنیوی و اخروی هدایت کرده است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه قبل از قیام امام حسین (ع) جامعه دچار فساد شده بود و قیام عاشورا بسیاری از فسادها و انحرافات را نابود کرد، گفت: در طول شکل‌گیری دین اسلام بسیاری از انبیاء الهی جان خود را فدای دین کردند و اگر مردم در جامعه اسلامی به وظایف دینی و احکام اسلامی عمل کنند قطعاً سبب سعادت زندگی مردم می‌شود.

وی مهم‌ترین وظیفه شیعه بودن را توجه به بایدها و نبایدها دانست و تصریح کرد: دین برای انسان‌ها به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند محسوب می‌شود و حتی حیات انسان‌ها در پرتوی دین‌داری شکل می‌گیرد.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه دین در زندگی انسان نقش مؤثری دارد، خاطرنشان کرد: اگر باورهای اعتقادی در جامعه اسلامی ایجاد شود مرز مشخصی بین حیات ظاهری و واقعی است.

حسینی بوشهری با اشاره به تجمع مسلمانان جهان در روز اربعین حسینی، یادآور شد: حضور اقشار مختلف مردم از سراسر جهان در کربلا نشان‌دهنده وحدت و اتحاد همه‌جانبه مسلمانان است و در این روز تاریخی کشورهای غربی و حامی تروریست با دیدن همبستگی مسلمانان لرزه به جانشان افتاد.

وی یکی از مشکلات جامعه اسلامی را ایجاد شبهات دینی از سوی دشمنان اسلام عنوان کرد و افزود: دشمنان ما با گسترش فضای مجازی و اینترنت با ایجاد شبهاتی جوانان را تحت تأثیر قرار می‌دهند و سبب رواج بی‌دینی در بین  نسل‌های جدید می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر آموزش دین‌داری به جوانان، تصریح کرد: فرزندان خود را در دوران دبیرستان و دانشگاه باید بیشتر با دین اسلام آشنا کنیم زیرا نسل‌های جدید با هرگونه صحبتی در مورد دین تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

حسینی بوشهری ادامه داد: حرکت در مسیر اسلام با رعایت حدود الهی و احکام الهی امکان‌پذیر است و باید در طول زندگی فردی و اجتماعی خطوط قرمز موردتوجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس کسانی پیدا شدند که برای دفاع از دین و کشور خود در میدان نبرد با دشمنان حضور پیدا کردند، گفت: اکنون هم شهدای مدافع حرم برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) جان خود را فدای اسلام می‌کنند و حتی اگر حادثه کربلا تکرار شود مسلمانان علیه استکبار جهانی دست به قیام می‌زنند.فارس/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.