اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 6 آذر 1395 / کد مطلب: 11732 / نظرات: 0

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری:


امروز دغدغه اصلی کشور مشکلات معیشتی مردم است نه لغو یک سخنرانی/ مسؤولان باید از ایجاد تنش بین مردم جلوگیری کنند


امروز دغدغه اصلی کشور مشکلات معیشتی مردم است نه لغو یک سخنرانی مسؤولان باید از ایجاد تنش بین مردم جلوگیری کنند

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در حاشیه دیدار با مردم شهرستان سبزوار با بیان اینکه بانک‌های کشور ما تا بانکداری اسلامی فاصله زیادی دارند، اظهار کرد: آنچه در بانکداری در جامعه ما در حال اجرا است نیازمند ترمیم و تکمیل است و تاکنون مسؤولان تلاش‌های خود را در این مسیر انجام داده‌اند.

وی یکی از مهم‌ترین دلایل فاصله بانک‌های کشور تا بانکداری اسلامی را دریافت‌های سودهای کلان بانکی دانست و افزود: مراجع تقلید در مورد بانکداری اسلامی موضوعاتی مطرح کردند و این سودهای کلان برای مردم مشکلات متعددی ایجاد می‌کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تغییر رویکرد بانک‌های ما به بانکداری اسلامی راهکاری‌های زیادی وجود دارد و حتی در کشورهایی که اسلام در آن مطرح نشده سودهای بسیار کمتری نسبت به بانک‌های ما دریافت می‌کنند.

حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه دریافت‌های سودهای کلان بانکی اقتصاد کشور ما را دچار مشکل کرده است، بیان کرد: گاهی مراکز صنعتی و تولیدی ما برای پرداخت سودهای بانکی با مشکلاتی روبرو می‌شوند بنابراین مسؤولان باید تدابیر لازم را انجام دهند تا صنعت کشور با این سودهای بانکی دچار رکود نشود.

وی همچنین شخصیت آیت‌الله موسوی اردبیلی را تأثیرگذار در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی یکی از مراجع بزرگ و بادانش جهان اسلام بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جایگاه چنین شخصیتی در بین مردم و علما خالی است و امیدواریم طلاب و روحانیون ما از شیوه زندگی آیت‌الله موسوی اردبیلی بهره ببرند.

حسینی بوشهری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شخصیت‌های سیاسی از محافل مذهبی برای تبلیغات جناحی استفاده می‌کنند، افزود: معتقدم مسؤولان باید از تنش‌های این‌چنینی که ذهن مردم را مشغول می‌کند به‌شدت جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مسؤولان نباید لغو سخنرانی یک شخصیت سیاسی را این‌قدر موردتوجه قرار دهند و به حمایت‌های متعدد از سخنران بپردازند، تصریح کرد: امروز دغدغه اصلی کشور ما زندگی و معیشت مردم است و لغو سخنرانی یک شخصیت سیاسی ارزشی ندارد لذا باید حرکتی انجام دهیم تا کمتر باعث ایجاد تنش در بین مردم شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در این‌گونه محافل سخنرانی که کسی می‌خواهد موضوع بحث خود را بازگو کند باید به اطراف خود توجه داشته باشد تا هرگز باعث ایجاد شبهه و مشکل در فضای داخلی کشور نشود.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.