اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 6 آذر 1395 / کد مطلب: 11741 / نظرات: 0

رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و روسیه:


تعاملات اقتصادی ایران با کشورهای اروپای شرقی افزایش می‌یابد


تعاملات اقتصادی ایران با کشورهای اروپای شرقی افزایش می‌یابد رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و روسیه گفت: تعاملات اقتصادی، سیاسی و بازرگانی ایران با کشورهای اروپای شرقی افزایش می‌یابد.

رمضانعلی سبحانی‌فر  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حاشیه اجلاس سازمان پیمان دسته جمعی که در روسیه برگزار شد گروه دوستی پارلمان ایران و روسیه نشستی  را با گروه‌های پارلمانی کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، روسیه، آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان صربستان، پاکستان و افغانستان برگزار کرد.

وی ادامه داد: در این نشست بر افزایش سطح تعاملات سیاسی، اقتصادی و بازرگانی با کشورهای مشترک المنافع توسط هیئت ایرانی تاکید شد.

سبحانی فر گفت: در این نشست به موضوع کارشکنی آمریکایی‌ها در مورد برجام و جلوگیری از فروش هواپیما به جمهوری اسلامی اشاره و نسبت به واکنش و برخورد مجالس کشورهای مشترک‌المنافع با این موضوع تاکید شد.

وی عنوان کرد: در این نشست همچنین بر تحکیم روابط بین کشورهای مشترک المنافع و تسهیل مسائل حقوقی و قانون بین این کشورها مورد تاکید قرار گرفت.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این اجلاس هیئت ایرانی به موضوع مبارزه با تروریسم با تکیه بر توان کشورهای منطقه  اشاره کرد، افزود: برخی کشورها با ادعای مبارزه با تروریست در منطقه حضور دارند و با این وجود هنوز به موفقت مهمی دست نیافته‌اند.

وی گفت: اما جمهوری اسلامی و روسیه با تکیه بر اتحاد، همبستگی،  توان و ظرفیت‌های منطقه در راه مبارزه با تروریسم به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند.

سبحانی‌فر ادامه داد: موضوع مبارزه با تروریسم تنها با همکاری کشورهای منطقه حل می‌شود و نباید کشور دیگری در این زمینه دخالت کند.

به گفته سبحانی‌فر در این نشست نمایندگان کشورهای منطقه با مثبت ارزیابی کردن تلاش‌های جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم بر افزایش روابط بین کشورها در جهت مبارزه با پدیده تروریسم تاکید کردند.تسنیم/101






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.