اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 7 آذر 1395 / کد مطلب: 11745 / نظرات: 0

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:


مجتمع داروسازی طاها سبزوار دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد/ طرح توسعه مجتمع نیازمند 300 میلیارد ریال اعتبار


مجتمع داروسازی طاها سبزوار دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد طرح توسعه مجتمع نیازمند 300 میلیارد ریال اعتبار

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی از بهره‌برداری مجتمع داروسازی طاها سبزوار در دهه فجر امسال خبر داد و میزان اعتبار مورد نیاز برای طرح توسعه این مجتمع را بالغ‌بر 300 میلیارد ریال اعلام کرد.

حسین مقصودی در حاشیه بازدید از بزرگ‌ترین پروژه داروسازی شرق کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجتمع داروسازی طاها نشان‌دهنده اتحاد و همبستگی مسؤولان شهرستان سبزوار است و این پروژه از تمامی ظرفیت‌های نیروی انسانی در ابعاد مختلف استفاده می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مجتمع داروسازی طاها می‌تواند بسترهای تبدیل شهرستان سبزوار به قطب داروسازی خاورمیانه را فراهم کند، افزود: وزارت صنعت و معدن استفاده از ظرفیت‌های داروسازی شهرستان سبزوار را مورد توجه قرار داده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه 28 نفر در مجتمع داروسازی طاها مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: این پروژه می‌تواند با استفاده از نیروهای متخصص و توانمند مشکلات بیکاری شهرستان سبزوار را تا میزان زیادی رفع کند.

مقصودی ظرفیت اشتغال مستقیم مجتمع داروسازی طاها را بالغ‌ بر 54 نفر دانست و عنوان کرد: طرح توسعه این مجتمع نیازمند بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار است و می‌تواند ظرفیت بهره‌وری را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده با برگزاری نشست‌های متعدد با مسؤولان اعتبار موردنیاز طرح توسعه مجتمع داروسازی طاها تأمین می‌شود، یادآور شد: وزیر صنعت و معدن و مدیرعامل بانک صنعت و معدن به‌زودی از روند اجرای این پروژه بازدید خواهند کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه فعالیت آزمایشی مجتمع داروسازی طاها شروع‌شده ولی در دهه فجر امسال به‌صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد گفت: تاکنون برای راه‌اندازی این پروژه بالغ‌بر 23 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مقصودی با بیان اینکه کاهش بهره‌های بانکی و ارائه تسهیلات با نرخ مناسب به احیای واحدهای صنعتی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند، ادامه داد: 3 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار راه‌اندازی این پروژه از سوی سهام‌داران و دیگر  اعتبار پروژه به‌صورت دولتی و تسهیلات بانکی بوده است.

وی با اشاره به توانایی مجتمع داروسازی طاها در تولید چندین محصول، افزود: این مجتمع داروسازی با حضور بالغ‌بر 2 هزار سهامدار در فاز نخست مولکول‌های مولکول پروژسترون، مدروکسی پروژسترون و هیدروکورتیزون را در مرحله تست قرار داده است و درگذشته این مواد در داخل کشور تولید نمی‌شدند لذا با فعالیت مجتمع طاها به خودکفایی تولید این مواد رسیده‌ایم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه داروهای تولیدی در شرکت طاها ‌از نوع استروئیدی و هورمونی هستند، بیان کرد: کارخانه داروسازی توانایی تولید 20 مولکول دارویی را دارد و در دو سال آینده کار ساخت همه آن‌ها عملیاتی می‌شود.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.