اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 آذر 1395 / کد مطلب: 11762 / نظرات: 0

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد


پرداخت 300 میلیون یورو از تسهیلات صندوق توسعه ملی به واحدهای صنعتی خراسان رضوی


پرداخت 300 میلیون یورو از تسهیلات صندوق توسعه ملی به واحدهای صنعتی خراسان رضوی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 300 میلیون یورو از تسهیلات صندوق توسعه ملی از ابتدای امسال به واحدهای صنعتی استان خراسان رضوی پرداخت‌ شده است.

محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم بهره‌برداری از کارخانه اسیدسیتریک جوین اظهار کرد: در سه سال گذشته بالغ‌بر 1090 واحد صنعتی با حدود 18 هزار نفر اشتغال مستقیم و بااعتبار 23 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: بالغ‌بر 170 واحد معدنی با ذخیره 250 میلیون تن مواد معدنی به بهره‌برداری رسیده و 4هزار 600 جواز سرمایه‌گذاری جدید معدنی با ظرفیت اشتغال 87 هزار نفر صادرشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اگر 50 درصد مجوزهای صادرشده با 50 هزار میلیارد ریال از طریق سرمایه‌گذاری و نظام بانکی به بهره‌برداری برسد می‌تواند 40 هزار اشتغال جدید در سال آینده ایجاد کند.

نعمت‌زاده اضافه کرد: 12 هزار کیلومترمربع اکتشاف تکمیلی از سنگان خواف انجام‌ شده و معادن جدیدی برای اکتشاف پیداشده که در سال‌های گذشته بی‌اطلاع بودیم.

وی بیان کرد: در سه سال گذشته بالغ‌بر 575 قطعه زمین در شهرک‌های صنعتی استان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذارشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: فعالیت معدنی در سنگان خواف در قالب پنج مجموعه صنعتی و 15 طرح برای تولید 35 میلیون تن کنستانتره و گندله اجرا می‌شود و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد لذا معادن بزرگ کشور با مشارکت بخش خصوصی فعال‌شده است.

نعمت‌زاده تصریح کرد: 300 میلیون یورو از تسهیلات صندوق توسعه ملی از ابتدای امسال به واحدهای صنعتی استان پرداخت‌ شده است.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر بالغ‌بر 700 میلیون یورو ماشین‌آلات برای طرح‌های صنعتی به استان واردشده که برخی نصب یا در حال راه‌اندازی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 113 فقره پروانه تحقیق و توسعه صنعتی و 137 پروانه واحد دانش‌بنیان برای نوآوری صنایع استان ایجاد شده است.

نعمت‌زاده با اشاره به فعالیت وزارت صنعت در زمینه محیط‌زیست، گفت: 137 واحد تولیدی در استان ارتقای آلودگی زیست‌محیطی انجام‌شده و از صنایع آلوده‌کننده خارج‌ شده‌اند.

وی افزود: واحدهای تولیدی استان 2 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند.فارس/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.