اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 13 آذر 1395 / کد مطلب: 11768 / نظرات: 0

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس:


برای مقابله با فسادهای کلان کشور باید هزینه بدهیم/ تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی در برنامه ششم توسعه جایی ندارد


برای مقابله با فسادهای کلان کشور باید هزینه بدهیم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی در برنامه ششم توسعه جایی ندارد سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مقابله با فسادهای کلان کشور باید هزینه بدهیم، گفت: دولت در برنامه ششم توسعه بند تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی را حفظ کرده بود و رفع این مشکل در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

 حسین مقصودی در دیدار با مردم شهرستان سبزوار که در حسینیه باقرالعلوم شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه نماینده مجلس باید به سطح کلان و خرد کشور توجه کند، اظهار کرد: دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین بر عهده نماینده است و نمایندگان در موضوع نظارت باید سطوح مختلف ملی، استانی، شهری و روستایی را موردتوجه قرار دهند.

وی ادامه داد: نماینده مجلس باید وکیل مردم باشد ولی در سطح کلان و خرد کشور هر فعالیتی انجام می‌شود برخی از فضای جامعه سوءاستفاده می‌کنند و به موضوعات سیاسی و جناحی ربط می‌دهند.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی موافق یا مخالف دولت هیچ معنی نمی‌دهد، افزود: سیاست‌گذاری‌های مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می‌دهیم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید همراه دولت باشند لذا دولت هم منتخب مردم است.

مقصودی با اشاره به طرح استیضاح برخی وزرای دولت از سوی نمایندگان مجلس، بیان کرد: اگر نمایندگان وزرا را استیضاح می‌کند قطعاً مخالف دولت نیستند و در راستای منافع مردم خدمت می‌کنند.

وی اضافه کرد: قوانین به نمایندگان اجازه سؤال و استیضاح وزرای ناکارآمد را داده است.

* با هرگونه فساد در کشور با قدرت مقابله می‌کنیم

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه ما با هرگونه فسادی در کشور با قدرت مقابله می‌کنیم، عنوان کرد: فساد 8 هزار میلیاردی با هوشیاری نمایندگان مجلس افشا شد و برخی مسئولان کشور این فساد را قبول نمی‌کردند ولی اکنون حتی رئیس‌جمهور تخلف از صندوق ذخیره فرهنگیان را قبول کرده است.

مقصودی افزود: مهم‌ترین دلیل استیضاح فانی موضوع فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان بود و اعضای خانواده مدیرعامل صندوق و دوستان رئیس هیأت‌ مدیره بازداشت‌ شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فسادهای متعددی همانند غار علی‌صدر همدان و فساد 1200 میلیاردی در دو بانک ملت و ملی در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی افشا شده است.

* در موضوع افشای فسادها برخی تهمت‌های ناروا به ما می‌زدند

وی ادامه داد: برای مقابله با فساد باید هزینه بدهیم و برخی تهمت‌های ناروا به ما می‌زدند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به برخی پیگیری‌های کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هشت درصد درآمد کلان‌شهرها در گمرک و ارزش‌ افزوده به دهیاری‌ها و شهرداری‌های کمتر از 50 هزار نفر اختصاص داده می‌شود و این قانون از ابتدای سال 96 اجرایی خواهد شد.

*تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی در برنامه ششم توسعه جایی ندارد

مقصودی با بیان اینکه سه بند برنامه ششم توسعه کشور دارای ایراداتی بود و نمایندگان در پیگیری مشکلات این برنامه هستند، تصریح کرد: در مورد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی دولت یازدهم این موضوع را به‌صورت کامل حفظ کرده بود لذا در صورتی‌ که دولت گذشته در پنجم توسعه تمام نیروهای شرکتی به قراردادی تبدیل می‌شدند.

وی افزود: تمامی نیروهای شرکتی باید به قراردادی تبدیل شوند و ما به دنبال ایجاد این بند در برنامه ششم توسعه هستیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پدیده و موسسه مالی و اعتباری میزان، گفت: وزارت اقتصاد و دارایی مدعی شده بود که بالغ‌بر 2 هزار و 400 میلیارد تومان به‌عنوان ارزش‌افزوده از موسسه مالی و اعتباری میزان طلبکار است و میزان کل بدهی‌های میزان از طلبکاران 765 میلیارد تومان بوده بنابراین این ارقام غیرواقعی است.

مقصودی ادامه داد: افزایش فشارهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی و طرح استیضاح از وزارت اقتصاد و دارایی شروع شد و این وزارتخانه با ارائه نامه‌ای از دریافت این ارقام غیرواقعی گذشت کرد.

* برخی بین نمایندگان مردم سبزوار در مجلس تفرقه‌هایی ایجاد می‌کنند

وی بابیان اینکه برخی بین نمایندگان مردم سبزوار در مجلس تفرقه‌هایی ایجاد می‌کنند ، بیان کرد: مهم‌ترین عامل پیشرفت و توسعه در کلان‌شهرهای کشور نخبگان فکری هستند ولی متأسفانه عامل عقب‌ماندگی سبزوار نخبگان سیاسی هستند و باید به‌جای تخریب و تهمت به پیشرفت و توسعه این شهرستان فکر کنیم.

* تاکنون هیچ اعتبار دولتی به مشهد 2017 اختصاص پیدا نکرده است

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از عملکرد دولت در مورد مشهد 2017 انتقاد کرد و گفت: کاش رئیس‌جمهور در سفر خود  به خراسان رضوی در مورد مشهد 2017 تشکیل جلسه می‌داد لذا تاکنون هیچ اعتبار دولتی به مشهد 2017 اختصاص پیدا نکرده است.

مقصودی یادآور شد: در این سفر دوروزه روحانی باید مشکلات پدیده و میزان را بررسی می‌کرد.فارس/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.