اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 14 آذر 1395 / کد مطلب: 11775 / نظرات: 0

سبحانی فر:


پیروزی ایران در اوپک قدرت دیپلماسی جمهوری اسلامی را نشان داد


پیروزی ایران در اوپک قدرت دیپلماسی جمهوری اسلامی را نشان داد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی جمهوری اسلامی در اجلاس اوپک و موافقت کشورها بر افزایش سهم تولید نفت، قدرت دیپلماسی جمهوری اسلامی را به دنیا نشان داد.
 
، رمضانعلی سبحانی فر افزود: یکی از سیاست های دولت یازدهم بازگرداندن سهم تولید نفت ایران به دوران قبل از تحریم ها بود.
وی اظهار کرد: در دوران تحریم سهم فروش و تولید نفت ایران کاهش یافت و به همین دلیل برخی کشورهای همسایه با افزایش تولید، اقدام به برداشت نفت از میدان های مشترک نفتی کردند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سطح تعاملات ایران و روسیه در مدت اخیر تاثیر بسزایی در تصویب طرح افزایش تولید نفت ایران در اوپک داشت.
وی افزود: اگر جمهوری اسلامی میزان تولید نفت خود را افزایش ندهد سایر کشورها از این فرصت برای افزایش تولید و کسب سهمیه بیشتر بهره برداری می کنند.
وی در پاسخ به اظهارات برخی منتقدین به افزایش تولید نفت ایران اظهار کرد: قیمت نفت متاثر از تصمیمات کشورهای عضو اوپک است و این موضوع ارتباطی با افزایش یا کاهش تولید نفت در یک کشور ندارد.
سبحانی فر گفت: طرح این مسائل از سوی برخی افراد توجیه پذیر نیست و ایران باید به سقف مورد نظر در تولید نفت دست یابد.
وی افزود: در این راستا یکی از سیاست های جمهوری اسلامی، افزایش برداشت نفت از میادین مشترک نفتی است که وزارت نفت قراردادهایی را در زمینه اکتشاف و استخراج نفت با برخی کشورها امضا کرده است.ایرنا/101
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.