اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 1 آذر 1390 / کد مطلب: 1178 / نظرات: 0

محمد رضا محسنی :


بدهی دامداران صنعتی سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب صفر می شود


بدهی دامداران صنعتی سبزوار  جوین  جغتای و خوشاب صفر می شود   نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی از دستور وزیر جهاد كشاورزی برای صفر شدن بدهی دامداران صنعتی شهرستان های حوزه انتخابیه خود به بانك كشاورزی خبر داد. 
   
 'محمد رضا محسنی ثانی'  در گفت و گو با ایرنا این دستور را یكی از دستاوردهای سفر جمعه گذشته وزیر جهاد كشاورزی به شهرستان سبزوار برشمرد.

وی با اشاره به بالا بودن بدهی دامداران صنعتی شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب به بانك ها، معوقه ماندن ، جریمه این بدهی ها و نیز عدم توان این دامداران برای بازپرداخت بدهی های خود گفت: طبق دستور وزیر كلیه بدهی دامداران صنعتی این شهرستان ها به بانك كشاورزی توسط وزارت جهاد كشاورزی پرداخت می شود.

وی افزود: اقساط پول پرداختی توسط وزارت جهاد كشاورزی در ازای این بدهی ها باید طی پنج سال بازگردانده می شود.

'محسنی ثانی' همچنین با اشاره به ارائه 25 مورد درخواست به وزیر جهاد كشاورزی در سفر وی به سبزوار ، برای چهار شهرستان حوزه انتخابیه گفت: وزیر در این موارد دستورات لازم را صادر كرد.

وی این درخواست ها را در بخش های مختلف باغی ، زراعی ، دامی ، طیور ، شیلات ، زنبورداری ، تسطیح ، مكانیزاسیون و یكپارچه سازی اراضی كشاورزی ، آبیاری تحت فشار و غیره ذكر كرد.

این نماینده مجلس درخواست تخصیص اعتبار برای حفظ ایستگاه آبخوان داری كلاته سادات و نیز كلكسیون انار، درخواست صدورمجوز برای ایجاد ایستگاه تحقیقاتی زیره و گیاهان دارویی و استقرار ایستگاه تحقیقات شوری آب و زمین در سبزوار و تقاضای دستور رفع موانع و مشكلات درحوزه ی تولیدات گیاهی ، دامی و شیلات این شهرستان را از جمله این درخواست ها برشمرد.

وی تخصیص اعتبار برای احداث بندهای تغذیه مصنوعی قنوات و پروژه های آبخوان داری و آبخیز داری و اجرای 10 هزار هكتار از حوزه آبخیز دارای طرح مطالعاتی مدون و همچنین پیش بینی تسهیلات یارانه دار برای ارتقای سطح مكانیزاسیون و تأمین ماشین آلات مورد نیاز برای شهرستان جوین را بخشی از درخواست های ارائه شده برای این شهرستان ذكر كرد.

وی درخواست اختصاص سرمایه برای ایجاد و گسترش صنایع كوچك تبدیلی و تكمیلی بخش كشاورزی ، اعتبار گذاری برای تسطیح اراضی پایاب سد كمایستان در سطح 150 هكتار ، درخواست اعتبار برای تكمیل ساخت دو كارخانه خوراك دام دارای 50 درصد پیشرفت فیزیكی و ... برای شهرستان جغتای را هم مورد اشاره قرار داد.

'محسنی ثانی' گفت: برای شهرستان خوشاب هم درخواست هایی جهت تخصیص اعتبار راه اندازی دو شركت تعاونی تولید در روستاهای خوشاب ، لوله گذاری برای چاه های عمیق و نیمه عمیق و احیای حداقل 20 رشته قنات منطقه ارائه شد.

وی با اشاره به نظر مثبت وزیر به این درخواست ها گفت: مسوولان این مناطق باید پیگیر اجرای آن در زمان مناسب باشند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.