اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 آذر 1395 / کد مطلب: 11783 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار:


فرماندار: کم توجهی زوج های جوان به مشاوره ژنتیک از عوامل معلولیت درجامعه است


معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: کم توجهی برخی زوج های جوان به مشاوره های ژنتیک در دوران قبل از ازدواج از عوامل رشد معلولیت در جامعه است.

 احمد برادران در همایش افراد دارای معلولیت در سبزوار افزود: یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش معلولیت ها آموزش های قبل از ازدواج و مشاوره های ژنتیکی است.
وی با اشاره به کم توجهی خاص خانواده ها به آموزش های قبل از ازدواج و مشاوره های ژنتیکی اظهار کرد: خانواده ها باید به این عوامل بیشتر توجه کنند و در جهت فرهنگ سازی و نهادینه کردن این امر گام بردارند تا معلولیت های ناشی از آن نیز کاهش یابد.
برادران عنوان کرد: آمار معلولیت های ناشی از حوادث رانندگی در کشور زیاد است و این امر باعث شده است جمعیت معلول ایران نسبت به میانگین جهانی بیشتر باشد.
وی ادامه داد: مهمترین امر در جلوگیری و کاهش تصادفات و معلولیت های ناشی از آن به اراده عموم مردم، دولت و برنامه ریزان کشور باز می گردد.
فرماندار ویژه سبزوار گفت: سالانه 25 هزار نوزاد معلول جسمی - حرکتی در کشور متولد می شود و 15 درصد جمعیت کشور را معلولان تشکیل می دهند و این در حالی است که میانگین جهانی نشان دهنده معلولیت 10 درصد مردم جهان است.
رئیس اداره بهزیستی سبزوار نیز در این مراسم گفت: از ابتدای امسال 100 نفر از معلولان شهرستان برای اشتغال آماده شده اند.
مرضیه کسرایی فر افزود: 700 معلول سبزوار در 11 مرکز شبانه و روزانه توانبخشی و توانمندسازی معلولان نگهداری می شوند و از خدمات آنها بهره می برند.
وی ادامه داد: یارانه سازمان بهزیستی برای مراکز شهرستان 36 میلیارد ریال در سال است.
کسرایی فر گفت: همچنین مراکز حرفه آموزی پسرانه و دخترانه، مرکز اوتیسم و مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان در آینده نزدیک در سبزوار راه اندازی می شود.
رئیس اداره بهزیستی سبزوار ادامه داد: در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (C.B.R) نیز تمام معلولان روستایی شهرستان زیرپوشش این طرح قرار گرفته اند. ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.