اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 16 آذر 1395 / کد مطلب: 11788 / نظرات: 0

بنیان‌گذار مدارس طبیعت در ایران خبر داد


راه‌اندازی مدرسه طبیعت در باغ کودکان سبزوار/ فعالیت 30 مدرسه طبیعت در سراسر کشور


راه‌اندازی مدرسه طبیعت در باغ کودکان سبزوار فعالیت 30 مدرسه طبیعت در سراسر کشور بنیان‌گذار مدارس طبیعت در ایران از راه‌اندازی مدرسه طبیعت در باغ کودکان این شهرستان خبر داد و در حال حاضر تعداد مدارس طبیعت سراسر کشور را 30 مدرسه اعلام کرد.

نشست تخصصی حامیان محیط‌زیست شهرستان سبزوار با حضور عبدالحسین وهاب‌زاده ایده‌پرداز مدارس طبیعت در ایران و اعضای انجمن قاصدان سبز طبیعت سبزوار دوشنبه‌شب در سالن جلسات شهرداری این شهرستان برگزار شد.

بنیان‌گذار مدارس طبیعت در ایران با اشاره به فعالیت 30 مدرسه طبیعت در سراسر کشور، اظهار کرد: پردیس دانشگاه‌ها، پارک‌ها و مکان‌های تحقیقات کشاورزی دارای مساحت بیشتری نسبت به مکان‌های دیگر هستند و می‌توان در این مکان‌ها مدارس طبیعت را راه‌اندازی کرد.

عبدالحسین وهاب‌زاده با بیان اینکه مدارس طبیعت ساخته دست انسان‌ها نخواهد بود و این‌گونه مدارس از جنس طبیعت هستند، افزود: در این مدارس کودکان می‌توانند با استفاده از خاک، گل، سنگ و گیاه ارتباطی با محیط طبیعی برقرار کنند و مدارس طبیعت در ایران گفتمان جدیدی برای سلامت، امنیت و آموزش بچه‌های امروزی است.

وی راه‌اندازی مدارس طبیعت در ایران را نیازمند همکاری شهرداری‌ها، آموزش‌وپرورش و مراکز بهداشتی سراسر کشور دانست و بیان کرد: کودکان ما متأسفانه با گسترش فضای مجازی و بازی‌های یارانه‌ای از محیط طبیعت فاصله گرفته‌اند و برای انجام فعالیت‌های اجتماعی در محیط‌های باز توانایی زیادی ندارند.

ایده‌پرداز مدارس طبیعت در ایران با تأکید بر اهمیت ایجاد ارتباط کودکان با محیط طبیعت، تصریح کرد: راه‌اندازی این‌گونه مدارس در ایجاد اشتغال‌زایی از روش دریافت هزینه‌های آموزشی نقش مؤثری دارد.

وهاب‌زاده با بیان اینکه در مدارس طبیعت کودکان 3 تا 12 سالگی از آموزش‌های متنوع این مدارس بهره‌مند‌ می‌شوند، عنوان کرد: فعالیت مدارس طبیعت مهم‌ترین راهکار برای نجات کودکان با فضای مجازی است و بی‌مهری‌های گذشته نسبت به طبیعت آسیب‌های متعددی به نسل جدید جامعه زده بود.

وی تحرک، شادابی و آشنایی کودکان با طبیعت را از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی مدارس طبیعت در ایران دانست و یادآور شد: با حضور کودکان جامعه در مدارس طبیعت نسلی پرورش پیدا می‌کند که به حفظ و نگهداری زیست‌بوم‌ها برای نسل‌های آینده توجه کند.

بنیان‌گذار مدارس طبیعت در ایران از راه‌اندازی سی‌و‌یکمین مدرسه طبیعت در شهرستان سبزوار خبر داد و افزود: این مدرسه با مساحتی بالغ‌ بر 2 هزار مترمربع در باغ کودک این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

وهاب‌زاده باغ کودک سبزوار را فضای مناسبی برای راه‌اندازی مدرسه طبیعت در این شهرستان دانست و بیان کرد: اگر زمین دیگری هم برای احداث دومین مدرسه طبیعت در شهرستان سبزوار اختصاص پیدا کند زمینه‌های راه‌اندازی دومین مدرسه طبیعت هم به‌زودی اجرایی می‌شود.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.