اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 آذر 1395 / کد مطلب: 11792 / نظرات: 0


19 وقف جدید به ارزش 28 میلیارد ریال در سبزوار و خوشاب ثبت شد


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: 19 وقف جدید به ارزش 28 میلیارد 370 میلیون ریال از ابتدای امسال تاکنون در سامانه جامع موقوفات شهرستان های سبزوار و خوشاب ثبت شد.

حجت الاسلام محمد نیساری افزود: این وقف ها با نیت امورقرآنی، یادبود شهدا، اقامه نمازجماعت وعزاداری اهل بیت (ع) به ثبت رسیده است.
وی با اشاره با سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: ارج نهادن به وقف و ورود مردم به این سنت حسنه عاملی مهم در رفع کمبودها، مشکلات اجتماعی، اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام نیساری گفت: در سال جاری 2 میلیارد ریال از محل درآمد موقوفات این شهرستانها برای کمک به نیازمندان، 6 میلیارد ریال صرف مراسم عزاداری اهل بیت (ع) و یک میلیارد ریال برای توسعه حرم اهل بیت(ع) و راه ماندگان هزینه شده است.
وی یکی از وظایف مهم اداره اوقاف را حفاظت و برگرداندن موقوفات متصرفه دانست و گفت: با به روز رسانی اسناد اجاره، وصول مطالبات درآمد موقوفات در شهرستان های سبزوار و خوشاب در مقایسه با سال گذشته 23 درصد افزایش یافت.
حجت الاسلام نیساری اضافه کرد: وقف در زمینه علمی، پژوهشی، تجهیز بیمارستان ها و محیط زیست از ضروریات روز جامعه است.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.