اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 آذر 1395 / کد مطلب: 11819 / نظرات: 0

مدیرجهاد کشاورزی سبزوار خبر داد


برداشت روزانه 1200 شاخه گل رز از گلخانه های سبزوار


مدیرجهاد کشاورزی سبزوار از برداشت روزانه 1200 شاخه گل رز از گلخانه های این شهرستان خبر داد.
منصور برغمدی با اشاره به فعالیت بزرگترین گلخانه گل رز غرب خراسان رضوی در سبزوار ، اظهار کرد: تجربه موفق و سود مناسب این گلخانه باعث شده تاچندین گلخانه دیگر در این شهرستان احداث شود.
وی ادامه داد: مساحت گلخانه ای شهرستان سبزوار نسبت به سال گذشته با 66 درصد افزایش از 30 هزار متر مربع به 50 هزارمتر مربع رسیده است.
مدیرجهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه اکنون چهار واحد گلخانه ای برای تولید گل رز به روش هیدروفونیک در این شهرستان بزودی راه اندازی می شود ، افزود: بزرگترین گلخانه تولید گل رز مساحتی بالغ بر پنج هزار متر مربع دارد.
برغمدی ، سبزوار را بزرگترین تولید کننده گل رز در غرب خراسان رضوی دانست ، بیان کرد:  برداشت گل رز از ابتدای آذرماه سال جاری آغاز شده و تا کنون بیش از 10 هزار گل رز به بازار رسیده است.
وی با بیان اینکه توليد گل رز مي‌تواند باعث ايجاد اشتغال پايدار در شهرستان سبزوار شود ، تصریح کرد: با برداشت روزانه یک هزار و 200 شاخه گل رز از گلخانه های سبزوار به روش هیدروفونیک یک دهم در مصرف آب صرفه جویی شده است.
مدیرجهاد کشاورزی سبزوار یادآورشد : تا پایان زمان برداشت گل رز بیش از 60 هزار شاخه گل در 5 رقم گل به بازار عرضه می شود.فارس/101
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.