اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 23 آذر 1395 / کد مطلب: 11828 / نظرات: 0


فرماندار سبزوار:لزوم حساسیت مسئوولان فرهنگی برای انتخاب سبزوار به عنوان پایتخت کتاب ایران


فرماندار سبزوار با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاهای این شهرستان ، گفت: مسئوولان فرهنگی باید برای انتخاب سبزوار به عنوان پایتخت کتاب ایران حساسیت داشته باشند.
 احمد برادران در نشست فعالان فرهنگی که در سالن جلسات اداره ارشاد شبزوار برگزار شد ، اظهار کرد: با توسعه و ترویج کتابخوانی در جامعه پیوند نسل جوان با کتابخوانی  جلوی بسیاری از آسیب های فرهنگی را می گیرد.
وی ادامه داد: مشکلات اجتماعی و فرهنگی  در روستاها افزایش یافته و بخشدران و دهیاران باید نسبت به احداث کتابخانه و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در روستاها حساسیت داشته باشند.
فرماندار سبزوار با بیان اینکه مسئولان باید برای انتخاب سبزوار به عنوان پایتخت فرهنگی کتاب ایران حساسیت داشته باشند ، افزود: انتخاب  شهری به عنوان پایتختی کتاب کشور نیاز به ایجاد زیر ساخت های فرهنگی و همکاری همه مسئولان دارد.
برادران یادآورشد: رقابت  برای پاییتختی  کتاب کشور خود سبب ارتقای سطح فرهنگی شهروندان و افزایش سر آمد مطالعه می شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز با اشاره به لزوم معرفی سبزوار به عنوان پایتختی کتاب ایران ، بیان کرد: پ: افزایش همکاری‌ها و مشارکت نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی در حوزه کتاب و  فرهنگی‌تر کردن فضای بخش‌های مختلف صنعتی، اقتصادی در این انتخاب موثر است.
 مهدی مقصودی یادآورشد: حمایت از ایده‌های نو و ابتکاری در حوزه کتاب  وطراحی برنامه‌های مردم‌پسند در حوزه کتاب از دیگر عوامل این انتخاب است.
رئیس  اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار نیر در این نشست با اشاره به فعالیت 35 باشگاه کتاب خوانی در شهرستان سبزوار ، بیان کرد: باشگاههای کتاب‌خوانی بسترهای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در مدارس را فراهم می کند و سرانه مطالعه را افزایش می دهد.
محمد علی آبادی افزود: باشگاههای کتاب‌خوانی در سال آینده تبدیل به لیگ کتاب‌خوانی کشور تبدیل شده و جام باشگاه های کتابخوانی برگزار می شود.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در این نشست  گفت: راه اندازی باشگاه کتاب خوانی  سبب توسعه کتابخوانی و جلب مشارکت بیشتر کودکان، نوجوانان و دانش آموزان در کتابخوانی ترویج فرهنگ مطالعه می شود.
مرتضی بینش ادامه داد:  اداره آموزش پرورش و سازمان دانش آموزی بزودی  100 باشگاه  جهت توسعه فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان  راه اندازی می کند.فارس/101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.