اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 دي 1395 / کد مطلب: 11874 / نظرات: 0

رئیس کارگروه پیشگیری از حوداث و مرگهای خاموش:


آمار مرگ ناشی از تنفس گاز منوکسیدکربن افزایش یافته است


آمار مرگ ناشی از تنفس گاز منوکسیدکربن افزایش یافته است رئیس کارگروه پیشگیری از حوداث و مرگهای خاموش در انجمن جامعه ایمن گفت: از ابتدای امسال تا آبان ماه با مرگ 227 میزان جانباختن ناشی از تنفس گاز منوکسید کربن در کشور نسبت به مدت مشابه پارسال 33 درصد افزایش یافته است.
جواد نوفرستی در همایش پیشگیری از مرگهای خاموش در سبزوار افزود: در شب چله امسال 10 نفر به دلیل استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: در ماههای فروردین و اردیبهشت امسال نیز مرگ ناشی از تنفس گاز منوکسیدکربن نسبت به 10 سال گذشته 50 درصد افزایش داشت.
رئیس کارگروه پیشگیری از حوداث و مرگهای خاموش در انجمن جامعه ایمن گفت: در صورت همراهی نکردن سازمانهای مرتبط و مردم امسال آمار مرگ ناشی از گاز منواکسید کربن در کشور از رکورد سال 1386 که هزار و 24 نفر بود فراتر می رود.
وی افزود: در سالهای 93 و 94 با وجود ساخت سالانه یک میلیون خانه جدید تعداد گاز گرفتگی 626 نفر بود که کمترین مقدار در 10سال گذشته بوده است.
نوفرستی ادامه داد: راه تشخیص ایمنی وسیله گازسوز شعله آبی است و 2 عنصر نجات از قاتل خاموش استفاده از دودکش ایمن و استاندارد و شرایط تهویه هوا و ایجاد روزنه است.
وی گفت: گاز منواکسید کربن علاوه بر مرگ برخی افراد، برای سایر مبتلایان نیز در طول زندگی آثار زیانباری همانند مسمومیت، نابینایی و ناشنوایی ایجاد می کند.
رئیس کارگروه پیشگیری از حوداث و مرگهای خاموش در انجمن جامعه ایمن افزود: این کارگروه سال 1386 در کشور فعالیت خود را به منظور پیشگیری و کاهش مرگ ناشی از تنفس گاز منواکسیدکربن آغاز کرده است.
وی ادامه داد: باید قوانین و مقررات به روز رسانی شود و سازمانهای موثر مسئولیتهای قانونی خود را انجام دهند تا از وقوع این حوادث پیشگیری شود.ایرنا
102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.