اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 7 دي 1395 / کد مطلب: 11884 / نظرات: 0

فرماندارسبزوار:


سیاه نمایی های برخی نسبت به منشور حقوق شهروندی دور از انصاف است


سیاه نمایی های برخی نسبت به منشور حقوق شهروندی دور از انصاف است  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: سیاه نمایی های برخی نسبت به منشور حقوق شهروندی به دور از انصاف و از روی ناآگاهی است.
احمد برادران در جمع مسئولان این شهرستان افزود: برخی تدوین و عرضه منشور حقوق شهروندی را اقدامی نمایشی از سوی دولت می دانند که انتظار مسئولان از این افراد مراجعه، مطالعه و توجه به نکات مندرج در این منشور است.

وی اظهار کرد: آشنایی شهروندان با حقوق خود در افزایش مشارکت های عمومی، حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.
وی گفت: ارائه منشور حقوق شهروندی از مهمترین مطالبات مردم و وعده های دولت یازدهم بود که پس از 2 سال تلاش، تدوین و ارائه شد.
برادران ادامه داد: حقوق شهروندی از قوانین مطرح در قانون اساسی است و شهروندان حق دارند از آن مطلع شوند.
فرماندار ویژه سبزوار گفت: موضوع حقوق شهروندی به عنوان یک مسئله جدید مطرح نشده است، اما دولت یازدهم خود را ملزم به رعایت و اطلاع رسانی این حقوق به مردم می داند.
وی افزود: آموزش و پرورش، دانشگاه ها، شهرداری ها وسازمان های مردم نهاد نقش موثری در تبیین حقوق شهروندی دارند که با همراهی این دستگاه ها و سایر نهادها کارگروه های شهرستانی تبیین منشور حقوق شهروندی در فرمانداری سبزوار تشکیل می شود.
منشور حقوق شهروندی 29 آذر ماه امسال در همایش قانون اساسی و حقوق ملت با حضور رئیس جمهوری و جمعی از وکلا، حقوق دانان و استادان و کارشناسان رونمایی و به امضای دکتر روحانی رسید.ایرنا/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.