اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 14 دي 1395 / کد مطلب: 11910 / نظرات: 0

رئیس حوزه مديريت حوزه علميه خراسان:


سبزوار باید به عنوان قطب علمی اسلام شناسی تبدیل شود


سبزوار باید به عنوان قطب علمی اسلام شناسی تبدیل شود رئیس حوزه مديريت حوزه علميه خراسان گفت: سبزوار با وجود ظرفیت های متعدد در حوزه علمیه باید به عنوان قطب علمی اسلام شناسی تبدیل شود.
حجت الاسلام محمد اسفندياري
در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه اهل البیت شهرستان سبزوار با بیان اینکه براساس مبانی اسلامی و تعالیم انبیاء باید انسان از عالم محدود به نا محدود برسد ، اظهار کرد: مهم ترین هدف انتقال پیام های پیامبران اتصال انسان ها به نامحدود است تا مومنان در مسیر حقیقی قرار بگیرند.
وی ادامه داد: دعوت انسان به دین مبین اسلام برای رسیدن به خدواند متعال است و برنامه های تبلیغ دین براساس مبانی اسلامی اجرا می شود.
رئیس حوزه مديريت حوزه علميه خراسان با بیان اینکه مهم ترین دلیل اتصال انسان به خداوند بهره مندی از دین اسلام است ، تصریح کرد: اهداف کمی در حوزه های علمیه مشخص شده و طلاب برای دعوت مردم به اسلام ناب محمدی باید به فهم کامل دین برسند.
اسفندياري مهم ترین هدف حوزه های علیمه را تبلیغ و اثبات مبانی دینی دانست و بیان کرد: اکنون غرب برای آسیب به دین اسلام جریان شبهات دینی را شروع کرده که در این جنگ طلاب باید پاسخگوی شبهات دینی باشند.
وی اضافه کرد: غرب مسئله وجود انسان را مطرح کرده ولی ما معتقدیم محور اصلی خداست و برای رسیدن به سعادت باید در مدار توحید حرکت کرد.
رئیس حوزه مديريت حوزه علميه خراسان با اشاره به مقاومت امام خمینی (ره) در مقابل جریان های متعدد استکبار جهانی ، عنوان کرد: طلاب در حوزه های علمیه باید محور اصلی را خداوند متعال قرار دهند و هدف خود را تبلیغ دین و ایستادگی در مقابل جریان های ضد اسلامی قرار دهند.
اسفندیاری با بیان اینکه در سال جاری تحولات عظیمی در حوزه های علمیه صورت گرفته است ، خاطرنشان کرد: در سالهای اخیرجریان های مختلفی با گسترش شیعه انگلیسی به دنبال ایجاد شبهات دینی بین مسلمانان هستند لذا حوزه های علمیه نقش مهمی در مقابله جریان های ضد اسلامی دارند.
وی با بیان اینکه نظام جامع اسلامی در حوزه علمیه خراسان ایجاد شده است ، افزود: حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی امام جمعه فقید سبزوار در طول دوران زندگی خود خدمات بسزایی به حوزه علیه اهل البیت سبزوار کرده است.
رئیس حوزه مديريت حوزه علميه خراسان یادآورشد: شهرستان سبزوار با وجود ظرفیت های متعدد در حوزه علمیه باید به عنوان قطب علمی اسلام شناسی تبدیل شود.
امام جمعه سبزوار نیز گفت: کمک به توسعه علوم اسلامی و پیشرفت در مسائل مذهبی از برکات ساخت حوزه های علمیه است.
حجت الاسلام غلامرضا مقیسه تربیت طلاب دینی، باسواد و با اخلاق از وظایف حوزه های علمیه است ، افزود: برای ارتقا و پشرفت حوزه علمیه شهرستان سبروار به دنبال افزایش تعداد طلبه ها و ایجاد سطح سه هستیم.
فارس/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.