اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 دي 1395 / کد مطلب: 11913 / نظرات: 0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خبر داد


مسلم: 7 هزار دانش آموز سبزواری تحت پوشش خدمات پایگاه دائمی سلامت دهان و دندان


رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تعداد دانش آموزان تحت پوشش پایگاه دائمی سلامت دهان و دندان را 7 هزار نفر دانست و گفت: با راه اندازی پایگاه دائمی تلاش شده تا به سلامت دهان و دندان دانش آموزان مناطق محروم و حاشیه شهر سبزوار توجه شود.

علیرضا مسلم در مراسم راه اندازی پایگاه دائمی سلامت دهان و دندان دانش آموزان در شهرستان سبزوار با اشاره به راه اندازی پایگاه سیار سلامت دهان و دندان دانش آموزان در این شهرستان، اظهار کرد: در طی یک سال فعالیت پایگاه سیار دو دندان پزشک و آموزش یار به مدت سه روز در هفته در پایگاه سیار سلامت دهان و دندان دانش آموزان این شهرستان خدمات رسانی می‌کردند.

وی ادامه داد: طی یک سال فعالیت پایگاه سیار سلامت دهان و دندان 1200 دانش آموزان سبزواری در این پایگاه مورد معاینه قرار گرفتند و برای رفع مشکلات دهان و دندان آن‌ها کلاس‌های آموزشی متعددی برگزار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: در این معاینه‌ها متوجه شدیم بالغ بر 95 درصد دانش آموزان سبزواری دارای یک دندان پوسیده هستند بنابراین برای مقابله با این معضل به‌دنبال ارتقای پایگاه سیار سلامت دهان و دندان دانش آموزان به صورت دائمی بودیم.

مسلم طرح تحول نظم سلامت را یکی از اولویت‌های اجتماعی دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: در حوزه بهداشت یکی برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتقای شاخص‌های سلامت دهان و دندان است.

وی با بیان اینکه ارتقای پایگاه سیار سلامت دهان و دندان به پایگاه دائمی می‌تواند در سلامت دهان و دندان دانش آموزان نقش مهمی داشته باشد، بیان کرد: در این پایگاه دندان پزشک و آموزش‌یار به مدت چهار روز در هفته به دانش آموزان این شهرستان خدمات رسانی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تعداد دانش آموزان تحت پوشش پایگاه دائمی سلامت دهان و دندان را هفت هزار نفر عنوان کرد و گفت: با راه اندازی پایگاه دائمی تلاش شده تا به سلامت دهان و دندان دانش آموزان مناطق محروم و حاشیه شهر سبزوار توجه شود.

مسلم یادآورشد: در پایگاه دائمی سلامت دهان و دندان خدمات دندان پزشکی طرح دو، آموزش و غربالگری برای دانش آموزان انجام می‌شود.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.