اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 دي 1395 / کد مطلب: 11914 / نظرات: 0

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت:


90 درصد مردم با مشکلات دهان و دندان مواجه هستند / ارائه خدمات رایگان دندان پزشکی سطح دو به ساکنان مناطق روستایی


90 درصد مردم با مشکلات دهان و دندان مواجه هستند  ارائه خدمات رایگان دندان پزشکی سطح دو به ساکنان مناطق روستایی
رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه 90 درصد مردم با مشکلات دهان و دندان مواجه هستند، گفت: در مناطق روستایی خدمات سطح دو دندان پزشکی به صورت رایگان به مردم ارائه می‌شود.
 
حمید صمدزاده در مراسم افتتاح نخستین پایگاه دائمی سلامت دهان و دندان دانش آموزان سبزوار با بیان اینکه با راه اندازی این پایگاه‌ها در سراسر کشور به قشر نیازمند جامعه خدمات رسانی می‌شود، اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش برای راه اندازی پایگاه‌های سلامت و دندان دانش آموزان اقدام کند قطعاً وزارت بهداشت از راه اندازی این پایگاه‌ها حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه در این پایگاه‌ها مهم‌ترین معضل دانش آموزان در سلامت دهان و دندان رفع می‌شود، افزود: بیش از 90 درصد دانش آموزان ما با مشکلات دهان و دندان مواجه هستند و شاخص‌های پوسیدگی در 6 ساله‌ها به ازای هر دانش آموز پنج دندان خراب یا پوسیده است.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: در دانش آموزان 12 ساله دندان‌ها به صورت دائمی است و به ازای هر سه سال یک دندان خراب می‌شود.

صمدزاده با اشاره ضرورت توجه به مشکلات دهان و دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی، تصریح کرد: اگر در دوران ابتدایی برای رفع مشکلات دهان و دندان اقدامی صورت نگیرد می‌تواند در سن 35 سالگی 40 درصد دندان‌های آن‌ها کشیده شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع بیماری‌های دهان و دندان دانش آموزان می‌تواند در آینده آسیب‌های کمتری وارد کند، بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت توجه ویژه‌ای به موضوع دهان و دندان شده است.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه 90 درصد مردم با مشکلات دهان و دندان مواجه هستند، عنوان کرد: طی دو سال گذشته اعتبارات قابل قبولی به پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان اختصاص یافته است.

صمدزاده با اشاره به مرمت و بازسازی دو هزار و 400 مرکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور، یادآور شد: تجهیزات مراکز بهداشت برای خدمات رسانی مطلوب به مردم به‌روز رسانی شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت هزار و 200 نیرو در مراکز بهداشتی و درمانی جذب شدند.

وی با بیان اینکه در مناطق روستایی خدمات سطح دو دندان پزشکی به صورت رایگان به مردم ارائه می‌شود، افزود: اکنون 90 درصد وارنیش مرحله نخست دانش آموزان سراسر کشور اجرایی شده است.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: هفت میلیون دانش آموز در 60 هزار مدرسه ابتدایی سراسر کشور از خدمات سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت بهره‌مند شدند.

صمد زاده یادآورشد: نیازهای درمانی دانش آموزان دربخش دهان و دندان باید به صورت الکترونیکی اولویت‌بندی شود.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.