اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 16 دي 1395 / کد مطلب: 11924 / نظرات: 0

با حضور جانشین مرکز مطالعات امنیت پایدار ستاد کل نیروهای مسلح


سی و ششمین یادواره شهدای مظلوم هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار برگزار می‌شود


سی و ششمین یادواره شهدای مظلوم هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار برگزار می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از برگزاری سی و ششمین یادواره شهدای مظلوم هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار با حضور جانشین مرکز مطالعات امنیت پایدار ستاد کل نیروهای مسلح عصر امروز در این شهرستان خبر داد.

منصور برغمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف ما حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: شهدای ما در طول دفاع مقدس برای آسایش و آرامش کشور میدان نبرد علیه رژیم بعثی عراق رفتند و اکنون یاد و خاطرات شهدا برای ملت ایران اسلامی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه دلاوری، ایثار و ارزش‌های شهدا را باید گرامی بداریم، افزود: عصر امروز با حضور جانشین مرکز مطالعات امنیت پایدار ستاد کل نیروهای مسلح سی و ششمین یادواره شهدای مظلوم هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار برگزار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار برگزاری یادواره شهدای مظلوم هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار را یکی از بزرگ‌ترین یادواره‌های شهدا در کشور دانست و تصریح کرد: در یک سال اخیر اسناد، خطرات، فیلم‌ها و وصیت‌های نامه‌های 43 شهید سبزواری هویزه جمع‌آوری شده و در مراسم یادواره برای همشهریان رونمایی می‌شود.

برغمدی ادامه داد: از آثار به‌جا مانده شهدا باید به‌نحوه مطلوبی استفاده شود تا فداکاری و ایثار شهدا به نسل‌های آینده کشور را منتقل کنیم.

وی یادآورشد: در حاشیه سی و ششمین یادواره شهدای مظلوم هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار برنامه‌های فرهنگی متعددی برگزار می‌شود.

گفتنی است، در پی اجرای عملیات نصر در شانزدهم دی ماه سال 1360 در جنوب غرب شهر هویزه، بیش از 300 تن از نیروهای مردمی و دانشجویان پیرو خط امام(ره) به فرماندهی شهید علم‌الهدی در محاصره تانک‌های دشمن قرار گرفته و به درجه شهادت نائل آمدند.

شهید محمد فاضل یکی هم‌رزمان شهید علم‌الهدی و یکی از بنیان‌گذاران جهاد کشاورزی سبزوار بود که پس از تشکیل گروه اخلاص به‌عنوان نخستین گروه‌های مردمی در جبهه سوسنگرد حضور یافت و همراه شهیدان حسن فتاحی ثانی، مجید مهدوی، سید مصطفی مختاری و مجید کریمی در کربلای هویزه به مقام رفیع شهادت نایل شد.

جهادگران شهرستان سبزوار در سال 1360 پیکرهای مطهر این پنج شهید بزرگوار را با حضور شهید رجائی نخست وزیر وقت تشییع کرده و از همان سال به‌طور مستمر مراسم یادبودی برای شهدای هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار در این شهرستان برگزار می‌شود.فارس





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.