اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 18 دي 1395 / کد مطلب: 11930 / نظرات: 0

ضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:


برجام ایران را به دوران قبل از تحریم های نفتی بازگرداند


برجام ایران را به دوران قبل از تحریم های نفتی بازگرداند عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای برجام ایران به دوران قبل از تحریم های نفتی بازگشت و زمینه توسعه و تحول این صنعت حیاتی فراهم شد.

رمضانعلی سبحانی فر افزود: دیپلماسی نفتی فرزندان این کشور در احقاق حقوق جمهوری اسلامی و بازگرداندن حق افزایش تولید و فروش سهمیه نفت، گام بزرگ دولت یازدهم در سه سال اخیر است که به برکت برجام محقق شد.
وی افزود: یکی از مهمترین رویدادهای مهم در دوران پسابرجام، موضوع کاهش سهمیه تولید نفت کشورهای عضو اوپک و همزمان موافقت این کشورها با افزایش فروش و سهمیه تولید نفت ایران است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به برکت برجام و برداشته شدن تحریم ها، شرکت های بین المللی و بزرگ بیمه، نفت کش های ایرانی را پشتیبانی می کنند و این موضوع صادرات امن محصولات و فرآورده های نفتی برای کشور را فراهم کرد.
وی گفت: در گذشته جمهوری اسلامی در عرصه فروش، صادرات، حمل و نقل نفت و فرآورده های نفتی به دلیل تحمیل تحریم ها با مشکلات زیادی روبه رو بود.
سبحانی فر ادامه داد: در آن دوران میزان فروش و سهمیه تولیدی نفت کشور به کمتر از یک میلیون بشکه کاهش یافت و کشورهای دیگر با استفاده از فرصت به وجود آمده اقدام به فروش سهمیه نفت ایران کردند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس عنوان کرد: همچنین شرکت های بین المللی و بزرگ بیمه از تمدید بیمه نفتکش های ایرانی خودداری کردند که این موضوع نیز خطر صادرات محصولات نفتی را در پی داشت.
وی گفت: فروش نفت از طریق واسطه ها و به صورت غیر رسمی انجام می گرفت و درآمدهای حاصل از فروش نفت نیز با مشکلات زیادی وارد کشور می شد.
سبحانی فر ادامه داد: با اجرایی شدن برجام زمینه برای حضور با قدرت ایران در عرصه فروش، تولید و صادرات فرآورده های نفتی فراهم و توطئه ها و خباثت های برخی کشورها نیز خنثی شد.
وی یادآور شد: توجه دولت به توان و قدرت داخلی مهندسان و فعالان صنعت نفت زمینه توسعه این بخش را به نحو مطلوب فراهم کرد و زمینه ساز حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این عرصه شد.
سبحانی فر گفت: توسعه صنعت نفت کشور زمینه ساز توسعه و فعال شدن سایر صنایع از جمله پتروشیمی، تولید میعانات و فرآورده های نفتی است که این موضوع در افزایش اشتغال و کارآفرینی تاثیر زیادی دارد.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.