اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 19 دي 1395 / کد مطلب: 11936 / نظرات: 0

کارگردان مستند «خیرالنساء»:


مستند «خیرالنساء» روایتگر فداکاری بانوی 92 ساله سبزواری در دوران دفاع مقدس/ جشنواره مردمی فیلم عمار بت فیلم سازی را در کشور شکست


مستند «خیرالنساء» روایتگر فداکاری بانوی 92 ساله سبزواری در دوران دفاع مقدس جشنواره مردمی فیلم عمار بت فیلم سازی را در کشور شکست
کارگردان مستند «خیرالنساء» با بیان اینکه شخصیت خیرالنساء یک بانوی 92 ساله پرتلاش و فداکار بود که مجموعه فعالیت‌های پشتبانی از جنگ را در دوران دفاع مقدس انجام داده است، گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار بت فیلم سازی را در کشور شکسته است.

علیرضا باغشنی با بیان اینکه در مستند خیرالنساء 30 ساعت فعالیت محتوایی و مصاحبه با شخصیت اصلی و 30 ساعت مصاحبه با دیگر زنان فعال روستای صدخرو سبزوار در پشتیبانی جنگ انجام شده است، اظهار کرد: سوژه خیرالنساء از سوی دفتر مطالعات انقلاب اسلامی سبزوار معرفی شده بود و این مستند روایتگر فعالیت بانوی 92 ساله ساکن روستای صدخرو این شهرستان است که در دوران دفاع مقدس خدماتی همانند پخت نان، کلوچه، مربا و دوخت لباس به رزمندگان ارائه داده است.

وی با بیان اینکه مستند «خیرالنساء» در سطح ملی بازتاب قابل قبولی داشته است، افزود: بانوی 92 ساله در دوران دفاع مقدس منزل خود را به‌عنوان یکی از بزرگترین پایگاه‌های پشتیبانی جنگ تبدیل کرده است.

کارگردان مستند «خیرالنساء» ادامه داد: شخصیت خیرالنساء یک بانوی پرتلاش و فداکار بود که مجموعه فعالیت‌های پشتیبانی از جنگ را در دوران دفاع مقدس انجام داده است.

باغشنی برخورد خوب و بیان شیوای شخصیت خیرالنساء را یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت مستند خیرالنساء دانست و تصریح کرد: با توجه به کهولت سن این بانوی سبزواری ولی از نشاط و شادابی کامل برخودار است و اکنون نیز در مراسم‌های متعدد به پخت نان و کلوچه می‌پردازد.

وی با اشاره به تصویربرداری مستند «خیرالنساء» در روز عاشورای امسال، بیان کرد: این بانوی 92 ساله در روز شهادت امام حسین(ع) نیز به تهیه نان و آش مشغول بوده و تصویر برداری ما در این روز صورت گرفته است.

کارگردان مستند «خیرالنساء» تعداد عوامل تهیه کننده این مستند را سه نفر اعلام کرد و گفت: این مستند با کم‌ترین هزینه تولید شده و مهم‌ترین هدف ما معرفی شخصیت خیرالنساء به اقشار مختلف جامعه بوده است.

باغشنی با اشاره به کسب فانوس‌ بخش ملت قهرمان مستند «خیرالنساء» در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، اضافه کرد: جشنواره مردمی فیلم عمار بت فیلم سازی را در کشور شکسته است و حتی نوجوات 15 ساله نیز با یک دوربین معمولی می‌تواند فیلم سازی کند.

وی ادامه داد: امسال سه هزار اثر از سراسر کشور به حشنواره مردمی فیلم عمار ارسال شده و بالغ بر 100 اثر برای سینمای حرفه‌ای ساخته است و دیگر آثار در فضاهای خاصی به جشنواره ارسال شده است.

کارگردان مستند «خیرالنساء» یادآورشد: مستند «خیرالنساء» امسال در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار فانوس‌ بخش ملت قهرمان را کسب کرده است.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.