اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 3 آذر 1390 / کد مطلب: 1194 / نظرات: 0


گردهمایی بیمه محصولات كشاورزی در شهرستان جوین برگزار شد


 اولین گردهمایی بیمه محصولات كشاورزی در شهرستان جوین برگزار شد. 
  
به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین گردهمایی بیمه محصولات كشاورزی با حضور فرماندار، مدیر جهاد كشاورزی، بخشداران و برخی مسئولین ادارات و دهیاران شهرستان جوین در این شهرستان تشكیل شد.

مدیر جهاد كشاورزی جوین در این مراسم گفت: با توجه به اینكه پرداخت هرگونه خسارت به محصولات كشاورزی فقط از طریق صندوق بیمه كشاورزی امكان پذیر می باشد، كشاورزان بایستی هرچه سریع تر نسبت به بیمه محصولات خود اقدام نمایند.

حسین كلاته آقامحمدی افزود: بیمه محصولات كشاورزی به عنوان یكی از راهكارهای نوین برای مقابله با خطراتی است كه محصولات كشاورزی را تهدید می كند.

وی فعالیت در بخش كشاورزی را به علت اتكای زیاد به طبیعت و وابستگی آن به عوامل و شرایط جوی و محیطی، فعالیتی همراه با ریسك دانست و گفت: تولید كنندگان این بخش همواره با خسارات ناشی از بروز حوادث قهری و بلایای طبیعی روبرو هستند و زندگی اقتصادی آنها در معرض خطرات جدی قرار دارد.

وی وظیفه بیمه را تامین پوشش حمایتی برای انواع محصولات كشاورزی (زراعی و باغی)، دام، طیور، زنبورعسل، كرم ابریشم، آبزیان پرورشی، طرح های جنگل كاری، مرتع داری و آبخیزداری در مقابل خسارت های ناشی از سوانح طبیعی و حوادث قهری نظیر تگرگ ، طوفان، خشكسالی، زلزله، سیل، سرمازدگی و یخبندان، آتش سوزی، صاعقه، آفات و امراض نباتی عمومی و قرنطینه ای و امراض واگیر حیوانی عمومی و قرنطینه ای دانست وگفت: سطح بیمه محصولات كشاورزی در شهرستان جوین نسبت به سالهای قبل رشد تصاعدی داشته است.

فرماندار شهرستان جوین نیز گفت: ازآنجاكه بقا و دوام فعالیت های تولیدی در بخش كشاورزی نیازمند حمایت های جدی از تولیدكنندگان و سرمایه گذاران این بخش است، در بین سیاست های مختلف حمایتی ، بیمه محصولات كشاورزی، به عنوان راه حل مفید و مناسب جهت مقابله با خطرات و بلایای طبیعی اهمیت دارد.

مهدی فروزان افزود: بیمه محصولات كشاورزی به كشاورزان كمك می كند تا به منظور كاهش ریسك، بهترین برنامه های مدیریتی را به كار ببرند.

فرماندار جوین با مهم دانستن افزایش دانش و آگاهی كشاورزان و بهره برداران از اهمیت بیمه محصولات كشاورزی خواستار همكاری بیشتر كارگزاران بیمه با كشاورزان شد و به همكاری و همیاری دهیاران در زمینه بسط و توسعه فرهنگ بیمه كشاورزی در شهرستان تاكید كرد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.