اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 دي 1395 / کد مطلب: 11953 / نظرات: 0

رئیس اداره منابع طبیعی سبزوار:


اجرای طرح ترسیب کربن در 20 روستای سبزوار


رئیس اداره منابع طبیعی سبزوار گفت: طرح ترسیب کربن در 20 روستای این شهرستان با جمعیت هشت هزار و 900 نفر در حال اجرا است.

قاسم آخوندی افزود: این طرح در 205 هزار هکتار از زمینهای بخش روداب از توابع شهرستان سبزوار در حال اجراست.

وی ادامه داد: در مرحله نخست اجرای این طرح 6 روستای بالای 20 خانوار زیر پوشش قرار گرفتند و در 120 هکتار از محدوده این روستاها طرح کاشت نهال تاغ و توسعه پوشش گیاهی اجرا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی سبزوار گفت: طرح ترسیب کربن با هدف تثبیت شنهای روان و حرکت ریزگردها، حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از افزایش مهاجرت روستائیان در حال اجراست.
 
وی افزود: احیاء مراتع منطقه و اجرای طرحهای آبخیزداری، توسعه جنگل و ایجاد اشتغال برای اهالی روستاهای تحت پوشش از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

آخوندی ادامه داد: همچنین توانمندسازی روستاییان، احیا زمینهای کشاورزی و ذخیره کربن عالی در بافت گیاهان و خاک مراتع از اهداف اجرای طرح ترسیب کربن است.

وی گفت: ظرف یک سال گذشته برای اجرای این طرح چهار میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شد.

رئیس اداره منابع طبیعی سبزوار افزود: این طرح یک برنامه ملی و بین المللی است که با محوریت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در حال اجرا است و در سالهای آینده توسعه می یابد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین رویکردهای اجرایی این طرح همراه کردن و مشارکت عمومی مردم است که در این راستا 44 گروه تسهیلگر محلی و 6 صندوق توسعه تعاون روستایی در روستاهای زیر پوشش طرح تشکیل شد.
شهرستان سبزوار یک میلیون و 254 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی، 550 هزار هکتار مرتع ممیزی شده و 182 هزار هکتار تاغزار دست کاشت و طبیعی دارد.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.