اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 30 دي 1395 / کد مطلب: 11983 / نظرات: 0

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی:


ماهانه 7 میلیون ریال برای نگهداری هر معلول هزینه می‌شود/ برخی معلولیت‌ها به‌دلیل عدم آگاهی و غفلت والدین است


معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه ماهانه هفت میلیون ریال برای نگهداری هر معلول هزینه می‌شود، گفت: با انجام آزمایشات غربالگری ساده و کم هزینه به راحتی می‌توان از بروز معلولیت‌ها جلوگیری کرد و بسیاری از معلولیت‌ها به‌دلیل عدم آگاهی و غفلت والدین است.
مسعود هنربخش در مراسم افتتاح طرح مشاوره ژنتیک با بیان اینکه ماهانه هفت میلیون ریال برای نگهداری هر معلول هزینه می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از این میزان هزینه‌ها اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در سطح جامعه است.

وی با اشاره به خدمات غربالگری در حوزه پیشگیری، افزود: با انجام آزمایشات غربالگری ساده و کم‌هزینه به‌راحتی می‌توان از بروز معلولیت‌ها جلوگیری کرد و بسیاری از معلولیت‌ها به‌دلیل عدم آگاهی و غفلت والدین است.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه حضور فرزند معلول در خانواده علاوه بر هزینه‌های زیاد باعث ایجاد بار روانی در خانواده می‌شود، تصریح کرد: با آغاز طرح مشاوره ژنتیک برای دانش آموزان 15 الی 20 سال و زوج‌های در آستانه ازدواج به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

هنربخش ادامه داد: 12 هزار دانش آموز در طرح ژنتیک حضور یافتند و افراد مشکوک به اختلالات جنسی برای انجام آزمایشات به مراکز ژنتیکی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار نیز با بیان اینکه بالغ‌بر 50 درصد معلولیت‌ها به دلیل اختلالات جنسی به وجود می‌آید، بیان کرد: در شهرستان سبزوار هفت هزار معلولیت تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

مرضیه کسرائی‌فر با بیان اینکه انجام آزمایشات غربالگری باعث کاهش معلولیت در خانواده‌ها می‌شود، عنوان کرد: در 9 ماه نخست امسال بیش از 10 هزار مورد آزمایش غربالگری بینایی سنجی و شنوایی سنجی در این شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت هفت مرکز مشاوره عمومی در شهرستان سبزوار، یادآور شد: 10 مرکز توان بخشی نیز در این شهرستان مشغول به فعالیت است که اقدامات مناسبی برای کاهش هزینه معلولیت‌ها انجام می‌شود.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.