اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 9 بهمن 1395 / کد مطلب: 12018 / نظرات: 0


آغاز مسابقات هندبال دانشجویان دختر دانشگاههای کشور در سبزوار


آغاز مسابقات هندبال دانشجویان دختر دانشگاههای کشور در سبزوار  مسابقات هندبال دانشجویان دختر موسسات آموزش عالی کشور، روز جمعه با شرکت 13 تیم در دانشگاه حکیم سبزواری آغاز شد.
 مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین آغاز این مسابقات، در سخنانی برپایی این مسابقات را بسترساز شکوفایی استعدادهای ورزشی دانشجویان خواند و گفت: ورزش از مقوله های اساسی است تا دانشجویان دختر در حین برگزاری مسابقات و رقابت ها تعاملات اجتماعی خود را به منصه ظهور برسانند.
محمد پورکیانی افزود: انتظار می رود دانشجویان در این رویداد ورزشی علاوه بر ارائه تاکتیک های ورزش هندبال، احترام به قوانین هندبال، اخلاق و احترام به پیشکسوتان را رعایت کنند.
مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در مسابقات هندبال امسال تیم های بیشتری از دانشجویان دختر دانشگاه های کشور شرکت کردند که بیانگر توسعه ورزش هندبال در بین بانوان است.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: تیم های هندبال دانشجویان دانشگاههای فردوسی، شیراز، شهید بهشتی، الزهرا، علامه طباطبایی، اراک، ملایر، اصفهان، بجنورد، کرمان، خوارزمی، حکیم سبزواری و پیام نور از امروز تا 16 بهمن ماه با یکدیگر رقابت می کنند.
جواد حدادنیا افزود: در این مسابقات تیم ها به چهار گروه سه تیمی و یک گروه چهار تیمی تقسیم شدند و از هر گروه 2 تیم به مرحله بعدی صعود می کنند.
وی گفت: در مرحله اول 15 مسابقه و در مرحله دوم 12 دیدار و در مجموع 27 مسابقه بین تیم ها برگزار می شود.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری افزود: داورانی از انجمن هندبال کشور و مشهد کار قضاوت این مسابقات را به عهده دارند.
حدادنیا با اشاره به اینکه سبزوار از مهدهای هندبال کشور است، گفت: برگزاری این مسابقات کمک بزرگی به ارتقای سطح هندبال دانشجویان دختر و بانوان شهرستان سبزوار می کند.
دانشگاه حکیم سبزواری دارای 10 هزار دانشجو است که 2 هزار و 300 دانشجو از این تعداد در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند.ایرنا
102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.