اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 9 بهمن 1395 / کد مطلب: 12019 / نظرات: 0

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد


اختصاص 106 میلیارد تومان به خدمات ورزشی دانشجویان /30 دانشگاه تحت پوشش پایش سلامت جسمانی قرار می‌گیرند


اختصاص 106 میلیارد تومان به خدمات ورزشی دانشجویان 30 دانشگاه تحت پوشش پایش سلامت جسمانی قرار می‌گیرند مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای خدمات ورزشی دانشجویان سازمان برنامه و بودجه کشور بیش از 106 میلیارد تومان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص داده است.

محمد پورکیانی در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات هندبال دختران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای توسعه هندبال دختران نیاز به مشارکت و تعامل تمامی مسؤولان ورزش کشور است، اظهار کرد: در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش شده که هر رشته ورزشی در بخش آقایان و بانوان براساس نگاه عدالت محوری باشد و دختران دانشجو در رشته‌های ورزشی دارای توانمندی‌های متعددی هستند.

وی با اشاره به لزوم همکاری وزارت ورزش و جوانان برای توسعه ورزش دانشجویان، افزود: حضور دانشجویان در عرصه بین‌المللی می‌تواند افتخارات متعددی در کشور کسب کنند و برای این مسابقات نیز کمیته فنی تشکیل شده تا از بین ورزشکاران تیم هندبال برتر تشکیل شده و با هماهنگی فدراسیون هندبال به مسابقات بین‌المللی اعزام شوند.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در سال جاری 30 دانشگاه تحت پوشش پایش سلامت جسمانی قرار می‌گیرند. پورکیانی اضافه کرد: پایش سلامت جسمانی دانشجویان در سه مؤلفه ترکیب بدنی، سطح آمادگی جسمانی و ناهنجاری‌های قامتی است.

 وی با بیان اینکه دانشجویان جدیدالورود باید از شرایط جسمانی خود آگاهی پیدا کنند، تصریح کرد: توسعه خدمات رفاهی و ورزشی در دانشگاه‌های سراسر کشور مورد توجه قرار دارد و در سال جاری 100 خوابگاه دختران و پسران به امکانات سالن تندرستی مجهز می‌شوند.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برگزاری منظم فعالیت ورزش همگانی در دستور کار وزارت علوم قرار دارد و تاکنون 20 درصد دانشجویان تحت پوشش ورزش همگانی قرار دارند.

پورکیانی با بیان اینکه در سال 96 برنامه منظمی تحت عنوان خدمات ورزشی دانشجویان تدوین شده است، بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور بیش از 106 میلیارد تومان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص داده است.

وی با اشاره به رشد 26.7 درصدی اعتبارات اداره کل تربیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عنوان کرد: در مرداد ماه سال 96 مسابقات جهانی چین تایپه با 6 رشته ورزشی برگزار می‌شود.

 مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در دانشگاه‌های کشور یک متر است، یادآور شد: امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه سرانه ورزشی دانشگاه‌ها به یک و نیم متر افزایش پیدا کند.فارس/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.